06 Nov 2023 10:22
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6261
Més
Miscel·lània #283859
Bon dia

el meu consell,Eric...és que no pensis tan en el futur..intenta gaudir del present...intenta guanyar punts en quan a ser millor persona, per a tú i pels teus... , no vulguis entrar allà on no podem fer res,com son les injusticies d'aquest sistema...si hi han guerres i desastres ,no es per la nostra culpa,oy ?...evidenment,amb el nostre exemple,si és respetuós...pot contribuir...si tots ho anem fent..a canviar la societat.....jo crec que hem d'intentar ser el màxim de respetuosos amb el medi ambient ,la natura...de la qual dependem totalment...si la natura,com a esser viu,se sent amençada,també es lògic que algun dia respondrà...com pot ser ho esta fent ara...però si tu ets bo,...jo crec ( molt personalment),que ella ho sap...i amb això ja en tinc prou per estar tranquil...encara que anem directes al desastre total,com a solució a la restauració del planeta...

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, josep m.pastor, meteopineda, jordi roca, èric97

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2023 10:30
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6261
Més
Miscel·lània #283860
per que no hem vingut aqui a patir...per lo que han fet els altres..per tant...jo estic molt segur de que podem guanyant-se la tranquilitat..si anem cultivan valors i actitutds..com el respecte i amor a la natura..

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, josep m.pastor, meteopineda, jordi roca, èric97

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

06 Nov 2023 20:53
meteopineda
Moderator
Moderator
Missatges: 5066
Més
Miscel·lània #283868
Bon vespre,

Veus Eric, el que et comenta el company Xavi, amb la mèteo no hi podem fer res, ella és la que mana i nosaltres adaptar-nos en la manera que es pugui.

La impotència que tenim tots plegats és general, al veure el que estant patint els boscos, etc.. però a partir d'aquí li hem de fer cara i tenir esperançes que es reverteixi aquesta situació de sequera persistent, ara per ara ens toca viure-ho i resistir aquesta adversitat.

Fa 100 anys la cosa seria molt mes greu que ara, sense treure en cap cas la gravetat el problema del present.

I et recomanem que no et deixis portar pel que diuen algunes fonts per les xarxes, ja que gaudeixen alarmant i creant confusió al personal, s'ha de tenir molt de compte i saber quines fonts estem consultant, totes no valen lamentablement avui dia.

I ja per ùltim, mira de gaudir amb tota la família del fòrum i ja veuràs com tard o d'hora la situació farà un tomb a millor.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, josep m.pastor, xavier.guissona, jordi roca, èric97

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Nov 2023 21:15 15 Nov 2023 21:17 per èric97.
èric97
Junior Member
Junior Member
Missatges: 377
Més
Miscel·lània #284046
Bona nit.
Unes quantes coses:
En primer lloc, gràcies per els vostres comentaris i les vostres bones intencions d'animar-me i crear bon ambient, us ho agraeixo de veritat, però tot i saber que no podem fer res de res amb la meteorologia, per mi el problema no és tant que la meteorologia estigui avorrida, això va com va, però el que em té tant preocupat és que les conseqüències de no ploure poden ser catastròfiques, i no ho dic de broma: L'altre dia en Samuel Reyes, director de l'Agència Catalana de l'Aigua, deia que si no plou molt, a l'embassament de Darnius Boadella, a l'Alt Empordà hi ha aigua per mig any, fins a principis de l'estiu del 2024!!!!!!!!! En altres paraules, que si no plou molt aquest hivern o a la primavera i les reserves no es recuperen substancialment, abans de l'estiu proper el pantà de Darnius Boadella arribarem a 0 patatero,i el sistema Ter Llobregat no està gaire millor.... Per tremolar!!!!!!! Quan sents això se't posa la pell de gallina!!!!!!! D'aquí la meva preocupació, no em queixo perquè el panorama sigui avorrit, sinó perquè no voldria ser alarmista, però la situació de sequera és catastròfica i a curt termini no hi ha la més mínima esperança. A més llarg termini potser si, potser...

Precisament d'això volia parlar.
Segueixo un meteoròleg de Camprodon, el seu compte de Twitter es diu "Elpito meteo", i l'altre dia va fer un escrit al seu Facebook que amb la deguda cautela que sempre cal en meteorologia, em va donar certes esperances:

Ningu sap quan s'acabarà la sequera criminal que vivim, ningú, però ell va explicar que hem tingut el fenomen de la Niña i que des de fa pocs mesos està arribant el fenòmen oposat, el Niño. La Niña ha durat 3 anys, coincidint amb aquesta gran sequera que encara segueix, Però segons va explicar ell al seu Facebook, el 2001 vam sortir d'un periode de 3 anys de la Niña i recordem que l'hivern 2001-2002 va ser molt fred amb aquella nevada el 15 de desembre del 2001 i l'any després, el 2002, va ser molt plujós. El 2009 també es va acabar una Niña de 3 anys i l'hivern 2009-2010 va ser molt rigorós i el 2010 va ser plujós. El 2017 també haviem tingut una Niña de 3 anys i recordem que l'hivern 2017-2018 va ser l'últim hivern de veritat, molt fred i amb molta neu al Pirineu, i el 2018 va ser extraordinàriament plujós (a Barcelona van caure 1000 litres, gairebé el doble que la mitjana). Aleshores, ja sabem que en meteorologia no sempre 2+2=4 i no hi ha res segur, ningu sap com es presenta el 2024, però veient aquestes experiències,segons va explicar el meteoròleg, tot fa pensar que el 2024 podria ser molt plujós i revertiria la sequera.

Fixeu'vos que en aquestes 3 ocasions hem tingut hiverns molt freds i amb neu al Pirineu i després una primavera de l'any següent molt plujosa.

Insisteixo, ja sé que ningú pot dir res segur ni res que se li assembli perquè la meteo es massa díficil de preveure a tant de temps, és impossible. Però m'agradaria saber com veieu vosaltres l'escrit d'aquest meteoroleg. Ojalá tingui raó, perquè ho necessietem més que mai. Potser em direu que això no té cap ni peus, però quan un està desesperat s'agafa on sigui...

Us deixo el seu escrit,a veure com el veieu:

ANÀLISI CLIMATOLÒGIC PRÒXIMS MESOS
Des de la passada primavera el NIÑO ha anat imposant-se i agafant força. Tots els pronòstics apunten a que seguirem estant en fase de NIÑO, mínim fins la primavera de 2024. I si mireu la gràfica, es reforçarà bastant de cara a aquest hivern.
Venim de 3 anys de NIÑA com podeu veure a la taula adjunta (valors en negatius i blaus) i ja hem entrat a la fase NIÑO (valors positius vermells)
Mirant la mateixa taula us faré un recordatori.....
- Quan es va acabar el període de tres anys de NIÑA, al desembre de 2001 vam tenir una fredorada molt important i l’any següent 2002 va ser força plujós i de fet se li va dir “l’any sense estiu” per fresc i plujós.
- Recordem també que quan es va acabar el període de tres anys de NIÑA al 2009, l’any següent 2010 va ser un any especialment plujós i fresc a tota Catalunya.
- Recordem també que quan es va acabar el període de tres anys de NIÑA, al desembre de 2017 vam tenir una fredorada important i les nevades van ser freqüents aquell hivern de 2017-2018. Recordem que l’any següent 2018 va ser extraordinàriament plujós a gairebé tota Catalunya.
Ara s’ha acabat un període de tres anys de NIÑA i no se que passarà al desembre ni si l’any vinent 2024 serà extraordinàriament plujós, però veient el comportament de les dues situacions gairebé idèntiques a l’actual viscudes les dues darreres dècades, fan pensar que potser la sequera està tocant ja a la seva fase final i que a més podríem tenir un hivern força fred (recordeu també el que us deia fa uns mesos enrere sobre l’abundància de vespes d’aquest estiu).
Vaja, que tenim bones perspectives de futur malgrat en meteo mai es pot assegurar res i les regles de tres no existeixen. Jo hi confio molt i estic segur que recordarem aquest hivern per fred i nivós i recordarem 2024 com un any molt plujós que va posar fi a una sequera que semblava que mai acabaria.




PD: Perdoneu si us he molestat i perdoneu que aquests dies no hagi dit res fins ara, però necessitava estar tranquil uns dies. I perdoneu que sorti tot ratllat el text, és que el volia remarcar per diferenciar'ho del meu escrit i m'ha sortit així. Bona nit i gràcies per tot !!!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, josep m.pastor, meteopineda, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Nov 2023 22:29
meteopineda
Moderator
Moderator
Missatges: 5066
Més
Miscel·lània #284049
Bona nit,

La sequera per molt greu que sigui i persistent, ens haurem d'adaptar i afrontar-la com es pugui, no hi ha mes remei..

Les autoritats que són les que tenen les competències, ens aniran informant de les mesures que vagin prenent i la població compendre les decisions excepcionals, creiem que tothom està mentalizat del panorama que tenim pel que fa a la greu sequera.

I ja per ùltim eric97, si has de mirar informacions futures per les xarxes segueix les que siguin optimistes com la que ens dius, ja que així no ho passaràs tant malament.

En mèteo no hi ha lògica teorica pel que haguem tingut en el passat, periòdes de La Niña i el Niño no s'ha pogut demostrar a dia d'avui, que influeixin en termes de precipitació a Catalunya i mediterrani occidental, la mèteo és una ciència caòtica on tot és possible, et comento això perquè tant és probable que persisiteixi la sequera el 2024 com que sigui un any normal en quant a precipitació i l'altre opció menys probable que sigui un 2024 molt plujòs en termes generals a Catalunya.

Totes les teves preocupacions relacionades amb la meteo i el clima, tens aquest apartat per obrir el debat que vulguis..

Salutacions
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, josep m.pastor, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Moderadors: Songokujordi rocameteopineda