31 Des 2020 21:14
ZOOROPA
Junior Member
Junior Member
Missatges: 487
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020 #253904





Si, m'ho permets, no estic d'acord amb tu amb això que dius de que abans situacions com la que possiblement tinguem, haguessin estat mes habituals sense tanta expectació.

Jo encara tinc alguns anys més que tu, i deixant a part la dècada dels 80s. Quan sí que vam tenir hiverns extraordinaris de freds i nevades, anys 83, 85, 86 i 87. La dècada dels 90 ja va ser molt més fluixa, any 93, i potser 99, la del 00, els anys 2001 i 2005 i la dècada passada del 10, el 2010, el 2012 i el 2018.

O sigui que situacions d'Onada de fred o fred prolongat no han sigut habituals mai, més aviat poques. L'única diferència que veig jo, és que en èpoques passades com en tot, no hi havia tantíssima informació com ara, tants mitjans de comunicació, xarxes socials, etc ... i això fa que ara tot es magnifiqui al detall i sembli encara més del que és o serà.

En els 80s sàvies que venia una onada de fred un dia o dos abans pel diari i el Telenoticies i s'acabat. Ara portem parlant de la encara possible Onada de fred des de fa més de 10 dies, amb tota mena de dades i tecnicismes, CSE, AO, NAO, Vòrtex Polar.

Bona entrada d'any a Tothom ¡¡¡

Molta Sort i sobre tot SALUT.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Ximenis, TRAMONTANA, boira gebradora, SergiOkuCarmel, francolino, Superlopes, josep emili, xavier.guissona, Sam, jordi roca, Miquel, Pasknattmontcada
El tema ha estat tancat.
31 Des 2020 21:16
Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 5311
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020 #253905
Bona nit des d'Espirdo, he sortit a fer un tomb, perquè com diu el mestre, és millor gaudir de la meteo en viu i en directe :) He pogut gaudir d'un ruixadet de neu granulada i just quan he arribat a casa s'ha començat a animar a nevar de veritat i ja tinc el pati de casa blanc.

A La Lastrilla fa 12 minuts:

0,3ºC
94% d'humitat
vent d'ONO 19 km/h
1007 hPa.

Us poso una foto d'un cotxe enfarinat i el pati ja blanc, a veure si continua i fem un gruix d'alguns centímetres!



Molta sort i bon seguiment!

P.D: Aquesta nevada que comentes Congestus, serà només a Catalunya o per Segovia també podem pillar?...

Espirdo, Segovia 1075 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, francolino, Superlopes, josep emili, xavier.guissona, jordi roca, Pasknattmontcada, Tebla
El tema ha estat tancat.
31 Des 2020 21:22 31 Des 2020 21:25 per xavier.guissona.
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6259
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020 #253906
teniu tota la raor,Zooropa i Albert...ara tenim massa imformació i en aquelles darreres onades de fred siberià ho vem saber 2 dies abans !! tot té lo bo i lo dolent..ja veurem fins on arribarem amb aquesta "possible" onada de fred....però no es podrà comparar amb la siberiana tan bèstia del 85 o la menys bèstia del 2001..on les mínimes per aqui ban baixar dels -15ºC..i es va carregar totes les oliveres ,amb 3 setmanes seguides amb aquestes mínimes..crec jo,que ja no ho veuré mes...

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Ximenis, TRAMONTANA, boira gebradora, francolino, ZOOROPA, Superlopes, josep emili, jordi roca, Pasknattmontcada, Tebla
El tema ha estat tancat.
31 Des 2020 21:26
josep emili
Elite Member
Elite Member
Missatges: 2866
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020 #253907
Bona nit.
Bon any a tots! esperem que aquest any que començarà en porti el que ens agrada.

Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
T. màx. 10.4 a les 14:56
T. mín. -0.1 a les 7:05
T. actual 5.1, humitat 91%

Fa fred, però tampoc és res de remarcable, no ha fet cap glaçada una mica forta des del febrer del 19. Veurem els propers dies...
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Ximenis, TRAMONTANA, boira gebradora, SergiOkuCarmel, francolino, Superlopes, jordi roca, Pasknattmontcada, Tebla
El tema ha estat tancat.
31 Des 2020 21:36
NICO VALLIRANA
New Member
New Member
Missatges: 18
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020 #253908
Buenas noches, empieza a chispear en Vallirana, temperatura 10°.

Os deseo buena salida y mejores "entradas" en 2021.

Situacion muy emocionante la que tenemos para los próximos días.

NICO
VALLIRANA
197 M
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, SergiOkuCarmel, francolino, Superlopes, jordi roca, Pasknattmontcada, Tebla
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda