01 Jul 2019 20:39
Hawnu
membre meteoròleg professional
membre meteoròleg professional
Missatges: 11579
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 #230397
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes dats, 24,8ºC con 89% de humedad, viento del ESE a 3 km/h y 1012,6 Hpa con 69 W/m2, máxima de 26,7ºC, bastante baja para ser 1 de Julio.

Total Año 2023: 156 mm (Media 600 mm)
Racha máxima 2023: 116 km/h
Cámara IP: meteohospitalet.es/meteo/webcamimage.jpg

Twitter: @Meteohospi

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, xavier.guissona, Alx, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma
El tema ha estat tancat.
01 Jul 2019 20:45
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6261
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 #230398
és veritat...jo també opino que tret d'aquest dies imfernals,fins ara no havia fet calor com molts altres anys...i el mar tan fresc,jo no ho recordo dels ultims 10 o 15 anys,una mica raro si que és...el fet és que ha arribat de cop i ens ha agafat desprevinguts

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Alx, Hawnu, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma
El tema ha estat tancat.
01 Jul 2019 21:03
Segre
Elite Member
Elite Member
Missatges: 2801
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 #230399
Bon vespre.Màxima de 39,1 i mínima de 21,1. Ara encara 33,0 graus. Xafogor esborronadora :evil:

Avui, per fi, no hem arribat als fatídics 40 graus!

Quatre dies seguits superant els 40 graus. Mai ho havia vist. I la máxima del dissabte de 43,0 quan vaig enregistrar és el récord absolut des que mesuro les dades.

M´ho vaig perdre, per sort, perquè el cap de setmana he estat a la vall de Boí, fugint de la calor, però m´he trobat que allà també en feia. Sortosament no hi era, que consti. També em vaig perdre la calorada de l´estiu del 2.015. Aquella semana feia vacances. A mi em faria ràbia perdre,m un pluja important, una nevada, una irrupció freda o una tempesta, però una calorada no em fa cap gràcia.

Segons meteoclimatic, a Barruera, a 1.100 m., màximes de 36 graus, quan normalment son per sota dels 30 i arriben a 32/33 els dies més càlids de l´estiu. La gent força esverada, perquè no hi estan avesats. La meua cambra mira cap al nord, i amb les parets de pedra el fred s´hi conserva de tal manera que normalment fins al 20 de juliol no puc treure-hi les flassades. Doncs bé, la nit del dissabte al diumenge sense res i patint calor. A les quatre, una mica de fresca, tanquem finestres i a les sis calor un altre cop. El dissabte es van formar núvols a la tarda ja cap a la zona del parc nacional, aparentment inofensius però que van descarregar cap a Andorra, la Cerdanya o el Ripollès. En canvi, diumenge a la tarda pràcticament no es veía cap núvol

Allà on els avis feien l´hort, hi ha un barranc d´on agafaven l´aigua que de vegades pateix a l´agost. Doncs ara està gairebé sec! :woohoo: Esperem que les tronades estiuenques caiguin amb normalitat perquè sinó el terreny patirà.

Dijous i divendres, malgrat superar els 40 graus, vaig suportar-ho relativament bé perquè la casa es mantenia fresca i les nits eren relativament fresques, però ahir la cosa ja va anar diferent i avui la calor és molt feixuga. De moment cal ser optimistes perquè sembla que tindrem una treva amb temperatura més baixes fins divendres. Avui, però, estic com a zombie. La nit ha estat dura de passar, i tot i no arribar als 40, 39 graus són una temperatura de pic de calor, que no tots els estius s´ateny.

La meteorología també és això, però jo prefereixo altres récords.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, jpazorin, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Hawnu, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma
El tema ha estat tancat.
01 Jul 2019 21:24
Andreu
membre meteoròleg professional
membre meteoròleg professional
Missatges: 14777
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 #230400
Bon vespre!,

Dades a St. Feliu de Guíxols:

Temperatura: 25,1ºC
Humitat: 81%
Vent: Fluix, S (5Km/h)
Punt de rosada: 21,6ºC
Temperatura de xafogor: 34,1ºC
Pressió: 1016,1 hPa
Temperatura mínima: 22,8ºC (07:34h)
Temperatura máxima: 27,4ºC (16:42h)

Bon seguiment!

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Hawnu, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma
El tema ha estat tancat.
01 Jul 2019 22:08
Tebla
Elite Member
Elite Member
Missatges: 3213
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 #230401
Bona nit desde Gelida.
Mica en mica el termòmetre va reculant, avuí per això practicament inapreciable.

Dades destacables d´aques primer di ade Juliol


Temp. mínima 18.3ºC (+0.4ºC respecte ahir)
Temp. màxima 36.6ºC (-0.2ºC respecte ahir)
Humitat mínima 19%
Humitat màxima 81%
Pluja 0.0 mm.
Vent màxim 27.4 km/h


Dades actuals:


Temperatura 26.6ºC
Humitat 67%
Pressió 1015.6 hPa
Vent en calma



El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Hawnu, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Koloma
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda