13 Des 2019 22:40 13 Des 2019 22:40 per Quimet.
Quimet
membre boira
membre boira
Missatges: 140
Més
CANVI CLIMÀTIC #237597

Home, a llarg termini el mínim solar podria ser determinant però de cara a aquest hivern, no ho crec.

A més curt termini miro més una NAO, que darrerament i aquest hivern sembla que també, no pinta massa bé per bones onades de fred.

www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CW...a/season.JFM.nao.gif
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Des 2019 23:17
meteosat71
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2229
Més
CANVI CLIMÀTIC #237601
Ja veus Quimet, em sembla que aquest any tampoc... Tindrem una siberiana i una nevada d'un pam com a mínim a Girona!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies Darth Maül, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

13 Des 2019 23:19
JOANPIERA
Elite Member
Elite Member
Missatges: 3610
Més
CANVI CLIMÀTIC #237602
Doncs jo crec que aquest hivern 2019/20 si pot entrar encara al bombo dels bons hiverns, malgrat que es cert que la segona meitat de Desembre a dia d'avui mapes en mà i alguns indexs climàtics, no inviten a ser optimistes.Jo confio en la QBO i que es negativitzi aquest Desembre o al Gener i malgrat no estar demostrat que sigui sinonim al 100% d'un bon hivern, en el context que estem de Minim Solar i que el passat hivern va ser mes aviat normalet, crec que aquest toca disfrutar. Veurem.

Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, Snowman, Glaciacion, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Des 2019 09:29
meteosat71
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2229
Més
CANVI CLIMÀTIC #237736
De moment aquest és un desastre d'hivern, no sé però jo si continua així no em veureu per aquí fins que no arribem a -15º a les Deveses de Salt! Estic molt trist d'aquest no-hivern. :oops:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies JOANPIERA, Darth Maül

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Gen 2020 13:03 03 Gen 2020 13:11 per albert.
albert
Elite Member
Elite Member
Missatges: 2826
Més
CANVI CLIMÀTIC #238530
Envers al tema d'Austràlia,la següent gràfica mostre el conjunt de precipitació recollida al continent desde 1900:

Es pot observar com desde 1970 els periodes humids han sigut mes freqüents que els 70 anys anteriors,el 2019 es una marcada anomalia.L'escalfament antropogénic pot alterar l'intensitat i recurrencia dels cicles peró no el responsable directe dels mateixos.

Entre Barcelona i Girona.
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies EnricT, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Moderadors: Songokumeteopineda