13 Jul 2020 16:58
jordi roca
Moderator
Moderator
Missatges: 2137
Més
NATURA i MEDI AMBIENT #246791

bigxavi va escriure: Una correcció Jordi , Amitges les llacunes per sota d'Amitgest estan 1000m més amunt a 2380msm.

Jo també he vist aquestes granotes per La Cerdanya.

Osti!, jajaja, hi vaig pujar dimarts de la setmana passada!, prou que ho sé lo amunt que estan!!! I els meus fills també!, que m'ho recordaran en vida!!!, jajaja
Sí, sí!, 2380 msnm!

Gràcies Xavi!
El(s) següent(s) usuari(s) han donat les gràcies: EnricT, IgnasiBCN, bigxavi, Danimar

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Jul 2020 07:00
bigxavi
membre neu
membre neu
Missatges: 1879
Més
NATURA i MEDI AMBIENT #246808

jordi roca va escriure: Osti!, jajaja, hi vaig pujar dimarts de la setmana passada!, prou que ho sé lo amunt que estan!!! I els meus fills també!, que m'ho recordaran en vida!!!, jajaja
Sí, sí!, 2380 msnm!

Gràcies Xavi!

L'ultima rampa abans d'arribar al refugi es inoblidable.

Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm
El(s) següent(s) usuari(s) han donat les gràcies: EnricT, IgnasiBCN, Danimar, jordi roca

28 Jul 2020 12:42
bigxavi
membre neu
membre neu
Missatges: 1879
Més
NATURA i MEDI AMBIENT #247243

Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm
El(s) següent(s) usuari(s) han donat les gràcies: Meteoguardiola, EnricT, IgnasiBCN, Danimar, jordi roca

24 Set 2020 21:29
IgnasiBCN
membre ciclogènesi explosiva
membre ciclogènesi explosiva
Missatges: 2562
Més
NATURA i MEDI AMBIENT #249475
L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya publica la monografia tècnica del temporal Gloria i els efectes dels processos geològics sobre el territori

La monografia mostra els treballs realitzats per l'ICGC després del temporal Gloria del gener d'enguany i ofereix una visió general dels efectes identificats als cursos fluvials, al litoral i als vessants, així com les afectacions a les persones, a les infraestructures i al medi natural.

Les dades recollides representen una primera aproximació de l'abast i magnitud de l'episodi que va tenir lloc entre el 19 i 23 de gener de 2020 i que són fonamentals per a validar els escenaris de perillositat actual, generar escenaris futurs tenint en compte les projeccions de canvi climàtic, calibrar models hidràulics i plantejar noves estratègies en la gestió de riscos geològics.

La informació de base que aporta aquesta monografia inclou des de la generació d'ortoimatges posteriors al temporal de la franja costanera i dels cursos fluvials més afectats, fins a un inventari dels efectes associats a les dinàmiques de vessant, fluvial i litoral.

La informació i dades recollides en la monografia indiquen que el temporal Glòria va causar danys a significatius en un 40% dels municipis de Catalunya. També recull les pèrdues econòmiques provocades per l'impacte del temporal procedents de l'informe elaborat per l'Oficina Catalana del Canvi Climàtic, que ascendeixen a més de 500 milions d'euros. Aquesta dada s'ha elaborat a partir del recull de dades de premsa i altres informacions publicades.

La monografia apunta que els moviments de vessant, les inundacions i els temporals de mar són fenòmens que veuran incrementada la seva freqüència, pel que el coneixement i l'avauació de la perillositat són una eina clau per a la prevenció de danys i per a la implementació de mesures correctores que permetin realitzar una correcte planificació del territori.

canviclimatic.gencat.cat/ca/actualitat/n...afia_temporal_Gloria

Llocs on faig seguiment habitualment:
Barcelona, Barri de Sarrià (103 msnm)
Sant Andreu de Llavaneres (38 msnm)

"Es buen tiempo cuando en cada tiempo hace su tiempo"

El(s) següent(s) usuari(s) han donat les gràcies: EnricT, Darth Maül, jordi roca

Moderadors: Songoku