03 Ago 2020 20:07
Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 5311
Més
Miscel·lània #247486
Q-Vilanova i la Geltrú no m'ho prenc malament, al contrari, tot debat sempre enriqueix.

Crec que no és el mateix intentar suportar temperatures d'hivern sense cap mena de sistema de calefacció a intentar suportar les temperatures d'estiu. Per alguna cosa es diu que a l'estiu tota cuca viu! :silly: El cos pot suportar humitats i temperatures certament altes, que els hi diguin als ciutadans d'alguns països del sud est asiàtic, la costa mediterrània comparada amb aquests, és una delicia!

És evident que avui dia, en general, es fa un abús dels sistemes de climatització, fins tot en aquests països que has posat com a exemple. Recordo que el company Congost un dia ens explicava com son de fredolics els alemanys, acostumats a viure a cases amb un microclima quasi bé tropical comparats amb els anglesos que tenen les llars molt menys "calefactades". Abusar de la calefacció i l'aire condicionat no és bo ni per al planeta ni per a la salut. En els últims anys estem perdent la capacitat que té el cos d'adaptar-se a l'entorn doncs vivim en una mena de bombolla amb temperatura quasi bé calcada tot l'any.

Estic totalment d'acord amb el que comentava jpazorín el problema es que les llars estan molt malament planificades, i les autoritats no fan res per a que això canvií.

Salutacions!

Espirdo, Segovia 1075 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jpazorin, EnricT, Manel Les Corts, bigxavi, Q - Vilanova i la Geltrú, Tebla

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

03 Ago 2020 22:17
Tebla
Elite Member
Elite Member
Missatges: 3185
Més
Miscel·lània #247491
Bones.
No acostumo a entrar en tems de discusió , però aquest m´afecta directament com a instal·lador de calefaccions i a.c. .... i amb aquesat crisi qu eestem passanr si no fos pels a.c. segurament hauria d´haver tancar l´empresa.
La base d´una bona calefacció i un bon aire condicionat són el stancaments ... sense uns bons tancaments per molt bon aparell d´aire que tinguis, el més eficient, el més A+++ o sistema de calefacció si no tens bons tancaments,orientació casa o pis a quatre vens o protegits per altres vivendes, no serveis de res....
Com heu anat comentat els termostats inteligents, sondes exteriors, van d´alló més bé ...

Bé perdoneu el rotllo
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jpazorin, EnricT, Snowman, bigxavi, Q - Vilanova i la Geltrú

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

04 Ago 2020 09:13
Songoku
Moderator
Moderator
Missatges: 319
Més
Miscel·lània #247508
Bon dia.

Estic totalment en contra de prohibir les climatitzacions. Alguns tenim problemes de salut derivats de la calor: tinc excés de sudoració (no parlo de suor normal, si no de suor exagerada que et cau literalment a xorros i et deixa absolutament xop sense gairebé no haver fet esforços), també tinc marejos freqüents, malestar general, molta fatiga i a vegades fins i tot dolors musculars i mal de cap.

Aquests aparells i l'alivi que representen per persones com jo són una necessitat, no un caprici. En comptes de prohibir el que cal fer és estudiar i investigar de quina manera es podrien crear climatitzacions que contaminin menys o que directament no ho facin. Això sí. Aquí us dono tot el meu suport. Però prohibir-los, no.

Salutacions.

Enviado desde mi SM-G950F mediante Tapatalk
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jpazorin, EnricT, Snowman, La Batllòria, bigxavi, Q - Vilanova i la Geltrú, Tebla

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Ago 2020 21:00
Q - Vilanova i la Geltrú
Junior Member
Junior Member
Missatges: 391
Més
Miscel·lània #247763
Bona nit,

Algú del forum expert en aranyes ?

Aquesta ha aparegut al pati de casa fa uns dies i em preocupa una mica, ja que està creixent força....A casa tenim nens petits i em fa por que sense voler prenguin mal...


Gràcies !


Q
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies Meteoguardiola, EnricT, jordi roca

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

11 Ago 2020 21:45 11 Ago 2020 21:46 per jordi roca.
jordi roca
Moderator
Moderator
Missatges: 2849
Més
Miscel·lània #247766

Es una aranya de jardí!, igual que les aranyes tigre són totalment inofensives!
Te la pots posar a la mà i tranquil que no et picarà pas!
No estan dissenyades per a picar com a defensa.
No et preocupis pels fills!.
Observeu-la conjuntament, d'aquí a un mes segurament començarà a fer capolls amb ous (que neixerien l'any que ve).
El que sí pots fer és traslladar-la a lloc fora de l'abast dels nens.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jpazorin, Meteoguardiola, EnricT

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Moderadors: Songokujordi rocameteopineda