11 Set 2013 22:35
jaumealegre
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1052
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART #43774
Bona nit des d'Almoster.
Jornada variable, amb cel molt tapat al matí, amb obertura de clarianes al migdia, per tornar a créixer alguns núvols baixos de cara al vespre. Temperatura mínima de 15.0ºC, i màxima de 21.6ºC; ambient fresc. Actualment tenim 17.3ºC i un 81% d'humitat.

Altres dades:
Pressió: 1020,2 hPa
Vent (mitjana deuminutal): encalmat
Vent cop màxim: 29 km/h
Pluja: 0,0 mm

Observatori Almoster - Picarany

Per cert, us recordo que aquest migdia he penjat més imatges de la tempesta nocturna des d'Almoster. Moltes gràcies a tots per les felicitacions. Un plaer poder compartir les imatges amb tots vosaltres.

Bona nit ;)

www.meteopicarany.blogspot.com
Twitter: @jaumealegre
Picarany, 507,3 mm (2011-2015).

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies meteoboig, Andreu, canportabella, JoanCarles, ebarreiro, balameteoBCN, josep m.pastor, Victuigualada
El tema ha estat tancat.
11 Set 2013 22:36
ebarreiro
Junior Member
Junior Member
Missatges: 424
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART #43775
Bona nit!
Veig que finalment us heu mullat per Barcelona i rodalies. Aquí, molt mes al nord cel clar i notable baixada de les temperatures. Sembla que aquesta nit ja baixarem dels 10º. Ara mateix:

T: 15,1º i baixant rapidament
H: 58%
P: 1021,2 hpa
Molt bona nit desde Castries

Castries, Herault, França
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies meteoboig, Andreu, canportabella, JoanCarles, josep m.pastor
El tema ha estat tancat.
11 Set 2013 22:52
litonevada
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1190
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART #43776
Bona i fresca nit! Cel mig ennuvolat i 16,5ºC, avui màxima de 21ºC.
Sembla que diumenge hi haurà un repunt de l'inestabilitat, sobretot a les costes de l'est, sembla que l'eix del Maresme i costa de la Selva podrien ser els més beneficiats.

Salut i visca Catalunya independent!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies meteoboig, canportabella, JoanCarles, Quima Bellvitge, ebarreiro, Congost
El tema ha estat tancat.
11 Set 2013 22:53
canportabella
Elite Member
Elite Member
Missatges: 3271
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART #43777
Bona nit des de Sant Andreu (bcn) en aquests moments 19.4 ºC i 79% H el cel comença a obrir-se a la comtal.
Al final entre aquesta matinada i matí, em fet 14.8 litres.
Nanit i fins demà deu, deu.

Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
Litres/mes:31.2
Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
Litres/mes:99
Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies meteoboig, Andreu, Davids Vilafranca, josep m.pastor, Congost, Victuigualada
El tema ha estat tancat.
11 Set 2013 23:04
meteo vent
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1109
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2013 - 2a. PART #43778
Hola i molt bona nit a tothom desde Sant Boi:

Temp….19.4ºC. noche relativamente fresco.

Hoy el día a estado dividido en 2 partes. La nublada con lluvia entre fina y moderada en algunos momentos, y el Sol que nos a lucido a partir de las 15.30h. aprox. hasta que se a puesto el Sol. A excepción de algunas nubes que se han desarrollado a media tarde.

Mi hermano me a avisado por WhatsApp. De que tiene otro golpe de alergia al cambio de tiempo. Lo cual me hace pensar que los pronósticos de mal tiempo o tiempo revuelto para el finde. Tienen muchos números para que se cumplan.

HORMIGUEROS: haber como explico ahora yo esto, para que no sea muy largo y se me entienda…{¿}

Llevo unos pocos días observando otro hormiguero granero que curiosamente se encuentra a unos 2 metros de distancia del que vi hace ya una semana.

Su aspecto es BRUTAL!!. Están trabajando sin descanso. Llevan un ritmo vertiginoso de almacenar alimentos!!. El cráter de dicho hormiguero, no lo avía visto en la vida. En este, la montaña es mal abultada y extensa. También la están recubriendo de un manto fino de… de… creo que son trozos espigas secas que se desprenden del las grandes. Van en manadas tanto dentro como a fuera colocándolas muy meticulosamente. Y para postre, han hecho un mogollón de túneles con salidas, tantas que he llegado a contar 15 repartidas alrededor del hormiguero granero principal. Para que os hagáis una idea, el hormiguero en cuestión, mide un metro y medio como mínimo de diámetro algo espectacular!!.

Elucubrando con la curiosidad que me caracteriza cuando observo estos animalitos, yo mismo he pensado como deducción e idea personal. – Que esto quede claro-.
Que esto que hacen los hormigueros graneros debe de ser por 3 razones fundamentalmente.

1º- si almacenas una grandiosa cantidad de alimentos es para estar bien prevenido de lo que ves que va a acontecer desde el punto de vista climatológico.

2º- para que construir una especie de maya protectora o filtradora de humedades, a base de brancas de espigas secas todas muy bien tejidas entre sí formando una fina capa. Pienso!, de que si por estas zonas, el invierno duro en temperaturas medias bajas puede ser duradera en muchos días, y el posible hielo que se pueda producir no afecte dañando los primeros 5 centímetros de la superficie, con esta capa te aseguras de que el hielo no cale lo suficiente a donde no te interesa que penetre.

3º- teniendo en cuenta la montaña de arena que han amontonado alrededor del agujero, yo deduzco de que será para aguantar lo suficiente a las embestidas del viento, posibles granizadas, lluvias intensas, y protección de la entrada.

Yo no tengo experiencia suficiente para definir con cierta seguridad que invierno nos espera para este 2013/2014. Lo que si deduzco por como veo y relaciono los distintos indicadores que la naturaleza nos está mostrando, es de que, si estos hormigueros están tan y tan trabajosos como para llenar desesperadamente sus despensas de alimentos para aguantar mucho tiempo en su interior, veo, luego pienso y creo de que nos están indicando algo fuera de lo habitual o de lo normal.
La verdad es que viéndolas en esa faena, uno le da que pensar de si no estamos a las puertas de un invierno apoteósico.
Relacionar el tiempo del cambio en cuestión de este tipo de hormigueros, esta creo, que entorno a los 95 o 100 días vista.

Que luego al igual no pasa nada de esto que ahora estoy definiendo por deducción mía particular, y luego me tengo que dedicar a otra cosa por lo equivocado que estaba. TODO PUEDE SER. NO LO DESCARTO. ES MAS!, SIEMPRE E SIDO MUY REALISTA COM MIGO MISMO.

Nota de cierre; yo me puedo equivocar en mis aportaciones no acertando, no pasa nada porque no trabajo para nadie, ni soy profesional del ramo. Yo hierro diciendo que va ser esto u lo otro, y no pasa nada, porque soy un simple y modesto aficionado a la meteo al estilo casi natural más que de los mapas, y no represento a ningún colectivo importante que da información de prestigio.
Yo la meteo la adoro como parte fundamental e indispensable de la existencia de lo que se ve y lo que no se deja ver. Por eso siempre les digo a mis amigos y a cualquiera que tiene curiosidad por esto de la meteo, de que, la meteo es una ciencia muy muy pero que muy inexacta. Y que en el tema de la meteorología se da el caso de que casi nunca 2 + 2 son cuatro… casi siempre son 3 o 5. He de hay tal imprecisión e incertidumbre a muchos horas vista.
Pero aun y así, yo esto, lo quería compartir con todos vosotros.

Perdonarme el tochazo, la próxima procurare ser mas escueto

Molt bon seguiment a tothom desde Sant boi..
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, meteoboig, peperamire, Manu_collbató, Andreu, canportabella, JoanCarles, Quima Bellvitge, BorrascaAtlántica, ANTICICLO, llamp_, josep m.pastor, Gratal, Congost, educ_1973
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda