01 Ago 2020 16:30
Evas
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2277
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - AGOST 2020 #247407
Muy buenas tronando en Puigcerda con "gotas" extraterrestres y rebotando pedruscos en mi tejado, ahora temp. 28.4 ºC . Saludosssss....
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, jpazorin, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, Manel Les Corts, Congost, xavier.guissona, Hawnu, manelmontseny, eduvic, Jaume_València, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma, Amuntenc
El tema ha estat tancat.
01 Ago 2020 16:54
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6261
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - AGOST 2020 #247408
Ara el reg ,ja no és clandestí,,,tinc el permis de l'alcalde,inclús si necesito algo (mes manguera) m'ho poden proporcionar....si que segueixo regant 1 cop per semana a pesar de les pluges abundants del Juny,,i mes amb aquesta calor..no vull veure ni una fulla groga,ni una...en quan a la disciplina germánica de casa...com es nota que la dona i la sogre son frioleres:lol: :lol: ..i per 4 o 7 dies de calor molt intensa no es queixen prou…n'hem parlat moltes vegades,a la dona li fa por l'aire fred d'aquestos apareills,per que,només amb el gir de la marinada mes fresca,quan sortim a donar un vol,ja li molesta..imagina el dels apareills..també ho fem per questió ambiental,posem un granet de sorra a favor del medi,ja que gastan molt i calenten l'aire de fora…si continuem amb aquestes onades de calor...si s'incrementen..pot ser haurem de canviar de parer...
La meva sensació de que la temeperatura es frenava ha estat encertada...avui no puja tan,el mestral fluix,aqui sempre és refrescant…36.2ºC de màxima,probablement la definitiva...3 graus menys que ahir

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, JOAN-ESCLANYÀ-, Manel Les Corts, Congost, Hawnu, manelmontseny, Jaume_València, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla
El tema ha estat tancat.
01 Ago 2020 17:28
Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 5311
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - AGOST 2020 #247409

Bona tarda des de Palazuelos, jo a casa igual, disciplina! A la nit obert, de dia tancat. Ara, portem força nits que no puc obrir fins la matinada doncs quan vaig a dormir encara és més alta la temperatura fora que dins. I sino es fa així no es podria mantenir una temperatura mínimament confortable. I jo també em nego a posar aire condicionat, a casa ma mare a Barcelona el tenia. El vaig posar una nit i em vaig llevar amb fred, em va resultar molt difícil posar una temperatura ideal, i a més a més, la despesa energètica, ambiental,... Com deia l'altra dia, si les cases tinguèssin un bon aïllament seria totalment prescindible, fins i tot la calefacció faria falta en dies puntuals en que els núvols duressin molts dies. És una pena doncs ja fa molts anys que llegeixo sobre l'aïllament i no sembla que els constructors es posin les piles.

Doncs per sort l'AEMET a tornat a no encertar la màxima, ens posava 33ºC i sembla que s'ha quedat en 30,5ºC. Ara tenim:

30,0ºC
23% d'humitat
1014 hPa.

La propera nit encara baixarà més la temperatura, respecte a la nit anterior i així estarà fins dijous vinent en que es torna a obrir la porta del forn.

Estic mosquejat doncs fa estona que sento volar una avioneta o alguna cosa semblant, a veure si tindrem algun incendi...

Molta sort i bon seguiment!

Espirdo, Segovia 1075 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, TRAMONTANA, boira gebradora, Manel Les Corts, Congost, xavier.guissona, Hawnu, manelmontseny, Jaume_València, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla
El tema ha estat tancat.
01 Ago 2020 17:46
Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 5311
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - AGOST 2020 #247410
Em deixava una cosa!

La diferència respecte les dades del mes de juliol entre Segovia i el poble (separats per uns 7 quilòmetres).

Al poble la mitjana de temperatura ha estat de 22,8ºC, a Segovia de 24,3ºC (+2,1ºC respecte la mitjana, deu n'hi do) però ara bé la bona.

Precipitació recollida a Palazuelos: 14 litres, a Segovia 57 litres! +40 litres respecte la mitjana! Està clar que les tempestes son més de Meseta que no pas de Sierra.

Espirdo, Segovia 1075 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, TRAMONTANA, boira gebradora, Manel Les Corts, Congost, xavier.guissona, Hawnu, manelmontseny, Jaume_València, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla
El tema ha estat tancat.
01 Ago 2020 17:50
Jaume_València
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2353
Més
SEGUIMENT METEOROLOGIC - AGOST 2020 #247411
Jo tampoc tinc aire condicionat, visc a la perifèria, al costat del camp lliure de pol·lució del tràfic, i ventile molt en funció de la temperatura interior/exterior per aconseguir el major confort tèrmic interior.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, TRAMONTANA, boira gebradora, Manel Les Corts, Congost, xavier.guissona, Hawnu, manelmontseny, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda