01 Set 2016 10:10
TRAMONTANA
membre meteoròleg professional
membre meteoròleg professional
Missatges: 10390
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016 #158821
Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 26.3ºc, 32ºc de xafagor, mínima 20.5ºc, 60% humedad, 1021 hpa, viento en calma y con alguna nubecilla de decoración tal como se aprecia en estas 2 fotos de MARGARIDA BONET, en una con rayos crepusculares a la salida del sol. Buen seguimiento.



CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies AlfredRodriguezPico, jordi-clot-bcn, maciudad, Manu_collbató, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, SISCO BELIANES, Andreu, Marc Blanes-Euskadi, boira gebradora, canportabella, JOAN-ESCLANYÀ-, josep m.pastor, Congost, Jose, xavier.guissona, Alx, Hawnu, IgnasiBCN, bigxavi, jsceloni, Jaume_València, @BCNmeteo, gebrada*
El tema ha estat tancat.
01 Set 2016 10:16 01 Set 2016 10:19 per SISCO BELIANES.
SISCO BELIANES
Elite Member
Elite Member
Missatges: 3681
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016 #158822

Ni he dit que vulgui el temps del Ripollés (que el voldria), ni això és el que acostuma a fer per la meva zona, tot i que hi ha hagut altres vegades que ho ha fet. Si donessis un tomb per aquí o altres zones de secà del pla de Lleida, les de regadiu són un altre món encara que plogui lo mateix, veuries la llàstima que fa tot, les collites perdudes, els arbres que és moren, un paisatge desolador, la moral de la gent per terra, etc. etc., i això et ben asseguro que no passa cada any. Cal recordar també que venim d'un any 2015 que han caigut tant sols poc més de 200 litres, que per molt que siguem a la zona on som tampoc és el que acostuma a fer. Ja sabem on vivim i el que podem esperar però no diguem que això és el que acostuma a fer cada any perquè no és veritat, si fos així aquí ja no hi quedaria ningú.

A més una altra cosa, no he fet el comentari ni en plan de queixa, ni en plan negatiu, ni res per l'estil, m'he limitat a dir el que ha passat aquest estiu, i la realitat és la que és, si aquests 23 litres no haguéssin caigut estaríem exactament igual, ni pitjor, ni millor.
No ho sé, però tinc la sensació que cada vegada que dic alguna cosa més que no sigui aportar les dades de cada dia els meus comentaris molesten, i això que procuro fer-los de manera correcta i respectant a tothom encara que no comparteixi algunes opinions. Si és així, si realment molesten, m'agradaria que m'ho diguessiu clarament.

Bon seguiment.

Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
Precipitació Belianes:
2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Meteoguardiola, Manu_collbató, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, canportabella, SBD-CREUALTA, Bons Moments, josep m.pastor, Congost, Jose, xavier.guissona, Hawnu, manelmontseny, bigxavi, @alberttucci, Jaume_València, meteopineda, NeuNiDo, castellarvalles, gebrada*
El tema ha estat tancat.
01 Set 2016 10:27
joan33
Junior Member
Junior Member
Missatges: 424
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016 #158823
BON DIA

nomes per afegir una dada:aqui i suposo que la resta del pla de lleida,com d'altres zones de catalunya,ha estat el estiu més sec des del 94.
Considero estiu ,propiament juliol i agost,amb un total de 8 litres,quan la mitjana dels darrers 25 anys,es de 36,per tant HA PLOGUT molt menys de la mitjana, encara que siguem una zona seca, les mitjanes son les que son.

i amb l'agravant que molta gent viu del camp a la nostra zona, per tant, la sequera es pateix molt mes aqui que no pas a la capital catalana .

bon seguiment
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Meteoguardiola, Manu_collbató, SISCO BELIANES, TRAMONTANA, boira gebradora, Valencia 2013, josep m.pastor, Congost, Jose, xavier.guissona, Hawnu, bigxavi, Segre, gebrada*
El tema ha estat tancat.
01 Set 2016 10:37
Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 5311
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016 #158824

Home, la veritat és que el to que s'intueix en els teus comentaris, en general, és negatiu però es clar, el llenguatge escrit és limitat per a poder esbrinar aquestes coses. T'ho dic sense ànims de molestar, tant sols és la meva observació. No et desanimis, ja veuràs que tard o d'hora la cosa canvia! També he de dir que tal i com està el panorama no és fàcil evitar deixar-se endur pel pessimisme i la desesperança, però vaja, que algun dia ha de canviar la cosa!


Bon dia des de Palazuelos, per aquí la mínima cada vegada menys fresca, abans d'ahir 11,2ºC, ahir 14,9ºC i avui 16,6ºC tot i que a les 6:52 ja teníem 19,7ºC. Ens hem llevat amb el cel seré.

Ara mateix tenim 22,1ºC 56% d'humitat vent de NO 3 km/h 1019 hPa.

Us poso unes fotos d'aquest matí.

Ànims a tots, la tardor i l'hivern s'acosten! Ja tenim més de 2 hores menys de sol que el dia 22 de juny, solstici d'estiu! :)

Molta sort i bon seguiment!

Espirdo, Segovia 1075 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies AlfredRodriguezPico, jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, canportabella, josep m.pastor, Jose, xavier.guissona, Alx, Hawnu, bigxavi, jsceloni
El tema ha estat tancat.
01 Set 2016 11:02
xavier.guissona
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6263
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2016 #158825
Jo des d'aqui també comparteixo aquestes queixes,ja sé que no val la pena posar-se pesimista però no podem negar el trist panorama,especialment en les zones on no arriba el regadiu...ja sé que pot ser,tal com un dia vaig dir,la realitat és pitxor per nosaltres que per les pròpies plantes,ja acostumades a altres sequeres,però,per lo menys amí,quan surto a donar un vol,puc percebre molt subtilment aquesta agonia,la de les plantes i la de la gent que viu del camp,tot i que en la meva zona,la gent viu del cereal i ara ja esta collit,i ha estat molt bon any,sort de les pluges de la primavera...

Sant Guim de la Plana es troba situat al centre de la Segarra, a 556 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Meteoguardiola, Manu_collbató, SISCO BELIANES, Daphner, Andreu, TRAMONTANA, SBD-CREUALTA, Valencia 2013, josep m.pastor, Congost, Jose, Hawnu, bigxavi, jsceloni, Jaume_València, castellarvalles, gebrada*
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda