08 febrer 2015 00:15
joanmunoz12
New Member
New Member
Missatges: 34
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part #110709
Bona nit,

3'6ºC amb un 71% d'humitat al Parc Agrari de Sabadell. Uns dies de tranquil·litat, com dieu, no ens aniran pas malament.

Salut!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, josep m.pastor, cris de palau, METEOFOX SUNYER
El tema ha estat tancat.
08 febrer 2015 01:02
@alberttucci
membre boira
membre boira
Missatges: 226
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part #110711
Doncs jo, que ja porto uns quants anys passejant-me per uns quants fòrums, aquesta setmana no podria haver sabut què passava en condicions si no m'hi hagués decidit a activar la meva participació en aquest, on hi havia fet només alguna petita incursió.

Ha estat una agradable sorpresa contemplar el molt bon nivell que hi ha i el to general educat que es gasta. La resta són anècdotes completament innocents que no mereixen ser tingudes en compte.

Porto 35 anys observant -i prenent dades- el temps al barri de Puigfred-Montigalà de Badalona i fa 2, avui exactament per més curiositat, que visc a la Torreblanca de Sant Joan Despí.

Un seguiment com aquest no el recordo des del febrer del 2012, que em va agafar a mig camí de Figueres i Mataró. Figueres em va regalar tramuntana a - 5º (!!!) i Mataró 4 dies de nevada, tot i que només 1 de destacable.

Però com continuo prenent dades al meu barri -meravelles de les estacions digitals- us passo el resum de Montigalà-Puigfred d'aquests 7 dies clavats:

Mitjana de màximes: 9'2 º.
Mitjana de mínimes: 2'6 º
1 dia de neu i 2 de granulada.
1 dia de glaçada.
Llàstima els 11'1 º del dia 5, sinó serien 7 dies exactes sense superar els 10'0 º. I ruïna de núvols ara mateix que ens perdrem una segona glaçada...

De les recents entrades fredes d'aquesta dècada, aquesta no queda en cap lloc destacable, continua essent força mediocre, us passo les dades de les darreres i en treieu conclusions (no poso les dades del febrer del 2012 perquè va durar 15 dies i juga en una altre divisió).
3-10 Gener 2009: 2'9, 9'7, 2 dies de nevada i 1 glaçada.
14-21 Desembre 2009: 1'4, 8'1, 4 glaçades i 9 dies consecutius sense superar els 10 º.
6-12 Gener 2010: 1'9, 8'1, 6 dies sense superar els 10 º.
9-15 Febrer 2010: 1'3, 7'6, 7 dies sense superar els 10 º, 1 nevada, 2 glaçades.
7-13 Març 2010: 0'6, 8'9, 6 dies sense superar els 10 º, 2 nevades, 4 glaçades.
21-27 Gener 2011: 0'1, 8'8, 5 glaçades consecutives (no passava des del 1985!), 8 dies sense superar els 10 º, 1 nevadeta.
22-28 Febrer 2013: 2'7, 10'1, 5 dies sense superar els 10, 1 nevada, 1 glaçada superficial (0'5).

Per cert, sabeu quin és el dia recent de màxima més baixa a Barcelona??? Ja us ho dic, el 28 de gener del 2006: màximes de 2 º a la costa (Badalona) i 2'6 º al Prat, el dia de la gran nevada, que també queda molt oblidada sovint que va afectar tot Lleida fins el Pirineu, l'Anoia, Bages, Penedès...

Recordem la nevada del Març del 10, les glaçades del febrer del 12, les entrades fredes de l'hivern 2009-10 en general, etc.
Però que oblidada tenim l'entrada freda de finals de gener del 2011, que, poca broma, només cal anar a mirar dades per quedar-se flipat de com va arribar a glaçar sense tants escarafalls mediàtics (no va nevar enlloc, fora de Badalona-Serra de Marina :P ) amb cara i ulls, sinó no m'ho explico.

Salutacions i fins la propera entrada freda, espero que aviat!

Tant o més aficionat a la Climatologia que a la Meteorologia.
Dades a Badalona, 45 msm., límit amb Santa Coloma de Gramenet entre 1991 i 2011.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies AlfredRodriguezPico, jordi-clot-bcn, Arcus, jpazorin, Ghibli, SISCO BELIANES, QuiQue, TRAMONTANA, Marc Blanes-Euskadi, josep m.pastor, Darth Maül, shenmu, MeteoSantFost, cris de palau, Glaciacion, IgnasiBCN, gracienc, Marc Casanova
El tema ha estat tancat.
08 febrer 2015 01:43
Darth Maül
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1903
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part #110712
Bona nit,
Aquest dissabte, hem tingut una màxima de 10,7ºC i una mínima de 0,9ºC, per tant, dia de ple hivern, com deu mana.

Ara mateix:

Tº: 5,0ºC
HR: 70%
Pressió: 1022,4 hPa
Vent: 2,5 Km/h WNW
Tº Sensació: 2,3ºC
Wind chill: 5,0ºC
Punt de rosada: -0,4ºC

Bon seguiment!!



Estació: Oregon WMR300

I've run every red light on memory lane
I've seen desperation explode into flames
And I don't want to see it again.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Ghibli, TRAMONTANA, josep m.pastor, cris de palau
El tema ha estat tancat.
08 febrer 2015 01:46 08 febrer 2015 01:52 per gracienc.
gracienc
Administrator
Administrator
Missatges: 2464
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part #110713
Home Albert , és tot un luxe tenir-te per aquí ;) .Pels qui no et coneguin , aviat veuran el que és una enciclopèdia "amb potes" ;) :lol: :lol: .Espero que poc a poc vagis desenpolsant tot el munt d'informació de la que disposes i ens la vagis oferint en petites dosis :cheer: .
Salut.

P.D. Malgrat tot, dels 7 episodis que has anomenat el d'aquesta setmana estaria en un cinquè esglaó, que no està gens malament. I sobretot cal tenir en compte que ja arrossegàvem forces dies d'ambient fred, fet aquest bastant destacable doncs en altres episodis més potents va haver una incursió del fred molt més sobtada...o això em sembla a mi, cosa que pot ser tampoc és molt fiable perque la meva memòria meteorològica arriba on arriba ;) .
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, Ghibli, TRAMONTANA, josep m.pastor, cris de palau, IgnasiBCN
El tema ha estat tancat.
08 febrer 2015 02:48
meteotemps
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1435
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2015 - 2ª part #110714
Bona nit desde L'Hospitalet, de nou cel ennuvolat impedint que el termòmetre baixa d'una manera més decidida, ara amb 7,3ºC, 60%, 1021,6 hpa, 2 km/h. W, 0,0 mm.

Sant Boi de Llobregat
(Baix Llobregat, Barcelona, Catalunya)
38 msnm
www.meteotemps.blogspot.com

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, josep m.pastor, cris de palau
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda