01 Nov 2014 08:52
bigxavi
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2495
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014 #90043
Bon dia des de La Molina.

Ara estem a 2.3º amb un 78% d'humitat.

Els prats de davant de casa son blancs de gebre.

Enviat des de el meu GT-I9070 utilitzant Tapatalk

Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Ghibli, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, ELPITO, josep m.pastor, Juancarlossoton
El tema ha estat tancat.
01 Nov 2014 09:29
josep m.pastor
Platinum Member
Platinum Member
Missatges: 6485
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014 #90044
bon día des del barri del coll, temperatura a ctual al oregon del balcó 17,2º i de moment no toca
el sol.

aprofito per feliçitar al company TONI ESTEVA en el seu aniversari 1-11-1961 :P :P :P

perdoneu peró es el unic que se fer :P :P :P

barri del coll, al damunt del parc guell,
a una alçada aprox. de 201 metres.
gracias al company cesar h. sant pau
i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Ghibli, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, ELPITO, Juancarlossoton
El tema ha estat tancat.
01 Nov 2014 09:41
FelipeGF
Premium Member
Premium Member
Missatges: 1120
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014 #90045
Bon dia.

Dissabte 1/11/14.
Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 08:40' hores:

-T 16,2ºC
-HR 86%
-Pressió 1024,6 hPa
-Tramuntana 4,8 km/h
-T Mínima 15,6ºC
-T Màxima 18,4ºC
-Ratxa màxima: vent del NNE. 9,7 km/h

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Ghibli, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, ELPITO, josep m.pastor, Juancarlossoton
El tema ha estat tancat.
01 Nov 2014 09:47
AlfredRodriguezPico
Administrator
Administrator
Missatges: 6724
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014 #90046
Bon dia.

En Bartu sempre tan eficient! ja no me'n recordava del canvi de mes...A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 17,9º i 68% d'humitat. Cel 3/8 amb estratocúmuls, vent en calma i mínima 16,6º a l'observatori i 15,2º a peu de plaça. Dia tranquil com comenteu però amb migjorn o garbinada que es començarà a notar cap el nord-est. Els models continuen força macos.

Ja sabeu que m'agrada anar posant articles o imatges relacionades amb fred. Avui us adjunto un article que vaig fer per "El Periódico" pel desembre del 2008 sobre el rodatge d'una pel·lícula amb molt fred:

RODATGE SOTA ZERO

Fa uns dies vaig veure "La Llegenda de Santa Claus" de Juha Wuolijoki, una pel·lícula deliciosa, sense pràcticament efectes especials, rodada a Lapònia. De fet el director va estar buscant el lloc més perdut i ocult d'aquesta regió i el va trobar en el municipi de Kittilä, cap al nord i ja molt proper amb Noruega. Precisament fa uns anys vaig estar en aquesta zona i els puc assegurar que el paisatge és espectacular, dur, amb muntanyes ondulants esquitxades de llacs que estan congelats la meitat de l'any. Les condicions meteorològiques a l'hivern són extremes, registrant-se aquí les temperatures més baixes de tots els països escandinaus. Precisament el rodatge es va realitzar durant 40 dies en ple hivern. Van coincidir amb una entrada d'aire fred i van arribar a fregar els 40º sota zero. Quan les escenes es rodaven a l'exterior, no podien durar més de 8 o 10 minuts i havien d'estar bevent infusions calentes contínuament per combatre el fred excessiu. Als actors se'ls congelava l'alè a la cara en qüestió de segons. Les espectaculars vistes dels boscos carregats de grans paquets de neu gelada o la casa del Pare Noel embolicada en gruixuts caramells de gel eren completament naturals. De fet la casa la van construir a la part alta d'un turó on la boira era freqüent. Al registrar una temperatura tan baixa, la boira anava dipositant capes i capes de gel sobre la casa donant-li un aspecte de pastís de nata. Si vol gaudir de paisatges gelats espectaculars, no es perdi aquesta pel·lícula. I per llegir bones novel·les ambientades a Lapònia, els recomano les d'Arto Paasilina, nascut precisament a Kittilä.


Imatge de la pel·lícula:



Bon seguiment!

Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Ghibli, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, ELPITO, josep m.pastor, Juancarlossoton, Jose, espirit, IgnasiBCN, Jaume_València
El tema ha estat tancat.
01 Nov 2014 09:56
bigxavi
Premium Member
Premium Member
Missatges: 2495
Més
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014 #90047
M'he oblidat de dir-vos que fa un dia espectacular sense cap nuvol.

Aquest mati anirem a caçar bolets i a la tarda a la fira del cavall de Puigcerda.

Enviat des de el meu GT-I9070 utilitzant Tapatalk

Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies jordi-clot-bcn, maciudad, Ghibli, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, ELPITO, josep m.pastor, Juancarlossoton
El tema ha estat tancat.
Moderadors: meteopineda