forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 19 Ago 2016 19:13 #158287

• AlfredRodriguezPico
  • AlfredRodriguezPico's Avatar
  • Administrator
  • Missatges: 6601
  • Thank you received: 119792
Gràcies Cesc pels teus comentaris.

Li comentarem a "Marc_rusi", expert en el fòrum sobre instrumental, a veure si et sap aclarir els dubtes.

Contens de que comparteixis el fòrum!
Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva
L'administrador ha desactivat l'escriptura als visitants.
Usuaris que han agraït el tema: EnricT, Jose, IgnasiBCN, CESCMETEO, jordi roca

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 20 Nov 2016 17:35 #164005

• Jose
  • Jose's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1202
  • Thank you received: 11735
Quizás un paraguas se puede considerar instrumental meteorológico. Si no sabéis que regalar esta navidad aquí tenéis una propuesta. Se anuncia como el paraguas más sorprendente del mundo. Vosotros mismos pero mola! B)

vimeo.com/189332111
Barcelona Sant Gervasi
Mi avatar es una obra de Andy Goldsworthy
Usuaris que han agraït el tema: AlfredRodriguezPico, EnricT, IgnasiBCN, bigxavi, jordi roca

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 22 Nov 2016 18:09 #164222

• BCN-KP-STPOL
  • BCN-KP-STPOL's Avatar
  • membre sol
  • Missatges: 48
  • Thank you received: 476

Abans de res vull comentar que sóc un autèntic profà en la matèria meteorològica però que m'agrada molt seguir-la des de ben menut , en bona part per culpa teva Alfred .

Sempre he volgut tenir una estació amb cara i ulls però un viu allà on viu i m'he d'adaptar . Per saber dades fiables sou molts els que teniu estacions professionals no gaire lluny d'on visc (barri Sagrada Familia a Barcelona)

Tal i com em comentaves Alfred , poso foto de la meva "estació meteorològica" totalmet sui generis , composada d'aquest pluviòmetre del Bonarea i la complemento amb una d'aquestes estacions automàtiques de 50€ comprada a Andorra , que amb un sensor em dóna la temperatura exterior correctament sempre que no li doni el sol directe (cosa difícil de aconseguir sense que no l'amaguis massa).

Explico la situació del pluviòmetre en questió . Està agafat a la barana del balcó del meu pis , un Principal d'un edifici amb 5 pisos més sobre meu . Realment a sobre del pluviòmetre no hi ha res , només les branques d'un plataner ( que sigui dit de pas fa massa temps que no espurguen els de Parcs i Jardins) . Ara bé , just darrere té tota la massa de l'edifici .

El que em sorprèn és que en situacions de pluja maques com la que estem vivint , comparo el que enregistro amb estacions properes i han acostumat sempre a no diferir gaire la veritat . En fi , qualsevol comentari que volgueu fer serà benvingut .

Salut!
Usuaris que han agraït el tema: AlfredRodriguezPico, EnricT, Jose, jordi roca

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 23 Nov 2016 06:53 #164267

• AlfredRodriguezPico
  • AlfredRodriguezPico's Avatar
  • Administrator
  • Missatges: 6601
  • Thank you received: 119792
Ho comento a veure...gràcies!
Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva
Usuaris que han agraït el tema: jordi roca

Re:INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 14 Gen 2017 00:02 #169700

• Sabadell_sud
  • Sabadell_sud's Avatar
  • membre sol
  • Missatges: 39
  • Thank you received: 328
Bona nit!!!! Continuem ampliant els nostres dispositius meteorològics, a vera que us sembla:
sen.se/store/thermopeanut/
El tinc a prova, les primeres impresions son sorprenents, us anire informant.

Salutacions.

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
[url="banners.wunderground.com/cgi-bin/banner/...ioncount=ICATALUA126" height="160" width="160" border="0" alt="Weather Underground PW{/img}[/url]
Usuaris que han agraït el tema: AlfredRodriguezPico, EnricT, Jose, IgnasiBCN, jordi roca

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 12 febrer 2017 20:15 #174475

• Parera37
  • Parera37's Avatar
  • Banned
  • Missatges: 26
  • Thank you received: 277
Hola!Tinc dues estacions metereològiques. Una Oregon WRM200 a el Papiol a casa muns pares que sempre ha funcionat força bé, però ara al baixar les dades amb el Cumulus , s'interrumpeix moltes vegades i es perden dades d'alguns dies. Hem recomaneu algun programa millor? Tenia aquest perque era clar,senzill i barat?

I pel que fa a la meva que tinc a Molins de Rei, la Oregon WRM300 que em vaig comprar fa 1 any, porta un programa per baixar les dades de la propia Oregon que no serveix per res...... Hi ha alguna versió compatible amb aquest model d'estació? He vist que el Weather Display em sembla però es una mica complexa oi?

Gràcies i Salutacions!
Usuaris que han agraït el tema: EnricT, Jose, IgnasiBCN

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 24 febrer 2017 20:49 #175165

• Parera37
  • Parera37's Avatar
  • Banned
Algú hem pot assessorar?
Usuaris que han agraït el tema: EnricT, IgnasiBCN

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 25 febrer 2017 02:19 #175182

• IgnasiBCN
  • IgnasiBCN's Avatar
  • membre neu
  • Visca la méteo i el fòrum del Picó!!!
  • Missatges: 2440
  • Thank you received: 22325
Parera37 Va escriure:
Algú hem pot assessorar?

Contacta amb en Marc_Rusi ell segur que et pot ajudar www.astromet.es/ca_ES
Llocs on faig seguiment habitualment:
Barcelona, Barri de Sarrià (103 msnm)
Sant Andreu de Llavaneres (38 msnm)

"Es buen tiempo cuando en cada tiempo hace su tiempo"

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 08 Mar 2017 11:28 #175715

• NeuNiDo
  • NeuNiDo's Avatar
  • membre tramuntana
  • Missatges: 752
  • Thank you received: 8941
Bones ¡¡

A veure si algu ho sap contestat tot i que es difícil de contestar la pregunta crec.

Tinc una Davis vantage vue amb la seva consola i m´agradaria tenir una iss vantage pro2 que funciona amb la mateixa consola que la Vue (no tinc intenciò de possar mes sensors ni puc ferho) i havia pensat amb la versió que té autoaspiració; val la pena gastar una mica mes?, seria per major precisió; he llegit que pels díes assolellats i en calma si pot marcar 0´5-1ºC de menys, es així?; però i les tempes mínimes. He llegit que de nit l´aspirador funciona molt menys però sembla que encara aspira una mica d´aire, no farà aixó pujar la tempe?, es pot apagar totalment de nit. Pot ser si es pot fer si val la pena si puc gratar una mica mes de precisió diurna però ¡que no hem toqui la minima ¡¡¡ :whistle:

Ja hem direu si algu sap algo ;)
Sant Fost de Campcentelles zona Can Coromines (Valles Oriental). 55 msnm

INSTRUMENTAL METEOROLÒGIC 22 Mar 2017 23:59 #176301

• Parera37
  • Parera37's Avatar
  • Banned
Ja vaig parlar amb astromet i molt bé. Algú sap si és normal que amb la Oregon Wmr200 i utilitzant el cumulus de software quan baixo les dades al Pc s'em tallA constantment.... Hi algun software que vagi millor?
Moderators: Songoku