forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 19:50 #230392

• Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona
  • Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona's Avatar
  • membre ciclogènesi explosiva
  • Missatges: 4279
  • Thank you received: 43734
Bona tarda des de Palazuelos, quina sorpresa avui! He sortit de casa per anar a treballar cap a les 11:35 i feia un dia com els darrers, sol, calitja i alguns núvols. Cap a dos quarts de dues els núvols han començat a créixer amb ganes, miro el radar i hi havia dos nuclis de tempesta entre els quals em trobava jo. Finalment, després d'uns quants trons llunyans, a les 14:45 ha començat a ploure, i després a pedregar, alguns trossos de glaç de la mida d'una moneda de 10 cèntims. En aquells moments em trobava a mig quilòmetre de la casa doncs havia anat a portar un cavall a un prat. He arribat xop, però molt content per la pluja i per la refrescada. Allà han caigut 7 litres. A Palazuelos ni gota :O

La mínima (no recordo si he posat la definitiva aquest matí) ha estat de 16,3ºC i la màxima 29,0ºC, dos menys del previst per l'AEMET i jo content :) Ara tenim:

23,6ºC
41% d'humitat
vent d'ENE 7 km/h (tornem a tenir dades de vent :woohoo: )
1013 hPa.

Ara mateix la combinació de temperatura i ventet és una delícia, tinc tot obert, s'ha d'aprofitar!

Pels propers dies per aquí tindrem calor sense exageracions, segons l'AEMET uns 31ºC de màxima i mínimes també contingudes per a poder refrescar el pis, ara, el sol cremarà com toca per l'època i la zona.

Diumenge segons el GFS sí que podríem tenir una refrescada amb una mica més d'entitat quedant la ratlla psicològica dels 20ºC a 850 hPa. força lluny nostre. Dimarts dia 9 tornaria a pujar la cosa, però sense exageracions. Sembla que la segona quinzena es podria mostra un xic dinàmica, però falta molt i com que estem a l'estiu, la probabilitat és minsa, però no impossible!

Us poso unes fotos d'avui a la feina.

Molta sort i bon seguiment!
Palazuelos de Eresma, Segovia 1086 msnm

Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, xavier.guissona, Alx, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Pepcm, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:13 #230393

• gebrada*
  • gebrada*'s Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 342
  • Thank you received: 3335
èric97 Va escriure:
Bona tarda des de Sant Sadurní d'Anoia
Temperatura mínima 16'1 graus
Temperatura màxima 35'4 graus
Temperatura actual 32'1 graus

Començem el juliol, segon mes de l'estiu i el mes més sec i calorós a Catalunya per excel.lència encara amb temperatures superiors a les normals i d'onada de calor, encara que més controlada que els darrers dies de juny.

He vist que per al blog es comentava que perquè la gent deia que el juny havia estat fresc. Doncs bé, segons la meva opinió, l'onada de calor totalment fora del lloc dels últims dies ha estat el que ha evitat que la temperatura mitjana de juny hagi quedat per sota de la mitjana, sinó amb tota prbabilitat hauria estat així. I els que parlen d'un juny menys càlid del normal no dic que tinguin tota la raó ni molt menys, però tampoc van del tot desencaminats: Potser em faig molt pesat, però m'agrada que tothom estigui ben informat: Durant bona part de juny, les temperatures es van situar bastant per sota de la mitjana, batent-se récords de temperatura baixa fins i tot entre el 10 i el 13 de juny, i fins a Sant Joan l'ambient va ser menys càlid del normal, la calor d'estiu ha arribat tard i de cop.

Per tant, això pot donar almenys la percepció d'un juny fresc i anormal (anormal ho ha estat, sinó hauria fet calor d'estiu tot el mes o la majoria de dies de juny). Però l'onada de calor dels darrers 5 dies de juny, amb récords històrics de calor ha posat la mitjana de juny al seu lloc, en algun cas fins i tot una mica per sobre, depenent de la zona. Aquesta és la meva explicació. De fet, l'any passat va passar una cosa semblant, encara que no tant exagerada com aquest any: Vam tenir un iniçi d'estiu amb una temperatura mitjana normal, però amb una primera quinzena de juny amb temperatures inferiors a les normals i una segona quinzena amb temperatures lleugerament superiors a les normals, la calor d'estiu també va arribar tard.

A Sant Sadurní d'Anoia només hi ha dades des de l'any 2006, per tant, és una sèrie massa curta per fer mitjanes, però mirant dades de Vilafranca del Penedès, comparant amb la mitjana dels anys 1981 a 2010, la temperatura mitjana s'ha situat +0'3 graus per sobre de la mitjana, és a dir, dintre la normalitat, però amb molta diferència entre la primera quinzena i l'úñtima setmana, fet poc habitual.

Bona tarda!!!!!!
Bona tarda. Aixo de que l'estiu ha arribat tard que vols que et digui, va comen¢ar el dia 21 i al cap de cuatre dies ja ha vingut la calor pota negra.. Ara estem a 28,4° i em tingut una maxima de 31,7° Salut.
Mollet del Valles
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, xavier.guissona, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:23 #230394

• èric97
  • èric97's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 111
  • Thank you received: 1444
Gebrada, la calor d estiu ha arribat tard i de cop. Primer de tot, l estiu climatologic comença l 1 de juny i acaba el 31 d agost. I fins a Sant Joan aquest any quasi no hem tingut calor d estiu. Això per no parlar que fins fa 1 setmana l aigua del mar estava molt més freda del normal i que fins al 15 de juny només haviem arribat 2 dies als 25 graus de màxima a l Observatori Fabra, i et puc donar molts més arguments que no diré per no fer me pesat.
Cal recordar que alguns anys a aquestes dates ja feia un mes i mig que feia calor d estiu, com fa dos anys, l any 2017, per exemple.

Us demano disculpes si he molestat, però és el que crec.

Bona tarda/vespre!!!!!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, TRAMONTANA, boira gebradora, Manel Les Corts, josep m.pastor, Evas, Jose, xavier.guissona, Alx, Todopc, Jaume_València, Segre, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:24 #230395

• DANI56
  • DANI56's Avatar
  • membre neu
  • Sabadell (Vallès Occidental) 170 m.s.n.m.
  • Missatges: 1230
  • Thank you received: 17142
Bona tarda des de Sabadell

Temperatura 27,2ºC
Humitat 68%
Pressió 1014,6 hPa

Mínima 21,7ºC a les 06:10h
Màxima 30,9ºC a les 15:25h

Bon seguiment
Estació meteorològica Davis Vantage Vue
No hi han dades de vent perquè l'estació està situada dins d'una illa de cases amb alguns edificis alts, per tant els resultats són poc fiables.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Alx, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Sabadell-Centre, Xavib, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:28 #230396

• xavier.guissona
  • xavier.guissona's Avatar
  • Missatges: 4643
  • Thank you received: 62606
Bona tarda

Aqui tot i la baixada del termómetre ens hem quedat amn 37.5ºC de màxima...ja és una temp. ben normal per ser principis de Juliol...mara meva quines màximes teniu en alguns punts de la costa..en tinc mes jo a dins el pis !!...avui he anat a un poble de les rodalies i he captat bons paisatges de pagesos cosechan...i a última hora,un nou foc que és beu bastant potent mes al SSW de Cervera

Segons imformacions...no es tracta de terrenys forestals sino que lo que crema és una nau industrial
Guissona es troba situada al centre de la Segarra, a 492 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
Última edició: 01 Jul 2019 20:36 per xavier.guissona.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, Meteoguardiola, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Alx, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:39 #230397

• Todopc
  • Todopc's Avatar
  • membre tornado
  • Missatges: 7044
  • Thank you received: 73054
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes dats, 24,8ºC con 89% de humedad, viento del ESE a 3 km/h y 1012,6 Hpa con 69 W/m2, máxima de 26,7ºC, bastante baja para ser 1 de Julio.
Total Año 2019: 197,8 mm (Media 600 mm)
Racha máxima 2019: 130 km/h
Cámara IP: meteohospitalet.es/meteo/webcamimage.jpg

Twitter: @Meteohospi
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, xavier.guissona, Alx, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 20:45 #230398

• xavier.guissona
  • xavier.guissona's Avatar
  • Missatges: 4643
  • Thank you received: 62606
és veritat...jo també opino que tret d'aquest dies imfernals,fins ara no havia fet calor com molts altres anys...i el mar tan fresc,jo no ho recordo dels ultims 10 o 15 anys,una mica raro si que és...el fet és que ha arribat de cop i ens ha agafat desprevinguts
Guissona es troba situada al centre de la Segarra, a 492 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Alx, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 21:03 #230399

• Segre
  • Segre's Avatar
  • membre neu
  • Lleida
  • Missatges: 1189
  • Thank you received: 13811
Bon vespre.Màxima de 39,1 i mínima de 21,1. Ara encara 33,0 graus. Xafogor esborronadora :evil:

Avui, per fi, no hem arribat als fatídics 40 graus!

Quatre dies seguits superant els 40 graus. Mai ho havia vist. I la máxima del dissabte de 43,0 quan vaig enregistrar és el récord absolut des que mesuro les dades.

M´ho vaig perdre, per sort, perquè el cap de setmana he estat a la vall de Boí, fugint de la calor, però m´he trobat que allà també en feia. Sortosament no hi era, que consti. També em vaig perdre la calorada de l´estiu del 2.015. Aquella semana feia vacances. A mi em faria ràbia perdre,m un pluja important, una nevada, una irrupció freda o una tempesta, però una calorada no em fa cap gràcia.

Segons meteoclimatic, a Barruera, a 1.100 m., màximes de 36 graus, quan normalment son per sota dels 30 i arriben a 32/33 els dies més càlids de l´estiu. La gent força esverada, perquè no hi estan avesats. La meua cambra mira cap al nord, i amb les parets de pedra el fred s´hi conserva de tal manera que normalment fins al 20 de juliol no puc treure-hi les flassades. Doncs bé, la nit del dissabte al diumenge sense res i patint calor. A les quatre, una mica de fresca, tanquem finestres i a les sis calor un altre cop. El dissabte es van formar núvols a la tarda ja cap a la zona del parc nacional, aparentment inofensius però que van descarregar cap a Andorra, la Cerdanya o el Ripollès. En canvi, diumenge a la tarda pràcticament no es veía cap núvol

Allà on els avis feien l´hort, hi ha un barranc d´on agafaven l´aigua que de vegades pateix a l´agost. Doncs ara està gairebé sec! :woohoo: Esperem que les tronades estiuenques caiguin amb normalitat perquè sinó el terreny patirà.

Dijous i divendres, malgrat superar els 40 graus, vaig suportar-ho relativament bé perquè la casa es mantenia fresca i les nits eren relativament fresques, però ahir la cosa ja va anar diferent i avui la calor és molt feixuga. De moment cal ser optimistes perquè sembla que tindrem una treva amb temperatura més baixes fins divendres. Avui, però, estic com a zombie. La nit ha estat dura de passar, i tot i no arribar als 40, 39 graus són una temperatura de pic de calor, que no tots els estius s´ateny.

La meteorología també és això, però jo prefereixo altres récords.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Jose, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 21:24 #230400

• Andreu
  • Andreu's Avatar
  • membre tornado
  • Sant Feliu de Guíxols
  • Missatges: 9236
  • Thank you received: 96270
Bon vespre!,

Dades a St. Feliu de Guíxols:

Temperatura: 25,1ºC
Humitat: 81%
Vent: Fluix, S (5Km/h)
Punt de rosada: 21,6ºC
Temperatura de xafogor: 34,1ºC
Pressió: 1016,1 hPa
Temperatura mínima: 22,8ºC (07:34h)
Temperatura máxima: 27,4ºC (16:42h)

Bon seguiment!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Tebla, Koloma

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2019 01 Jul 2019 22:08 #230401

• Tebla
  • Tebla's Avatar
  • membre neu
  • Gelida (Alt Penedès) 161 m.s.n.m
  • Missatges: 1306
  • Thank you received: 17994
Bona nit desde Gelida.
Mica en mica el termòmetre va reculant, avuí per això practicament inapreciable.

Dades destacables d´aques primer di ade Juliol

Temp. mínima 18.3ºC (+0.4ºC respecte ahir)
Temp. màxima 36.6ºC (-0.2ºC respecte ahir)
Humitat mínima 19%
Humitat màxima 81%
Pluja 0.0 mm.
Vent màxim 27.4 km/h

Dades actuals:

Temperatura 26.6ºC
Humitat 67%
Pressió 1015.6 hPa
Vent en calma

El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Evas, Todopc, Jaume_València, Let it Snow !!, jordi roca, Xavib, DANI56, Koloma