AlfredRodriguezPico Va escriure:
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 23,2º i 66% d'humitat. Cel clar tot i que observant-se potents cúmuls cap el nord (fa uns moments ha descarregat un petit ruixat a Maçanet de la Selva de 0,4 litres, baixant la temperatura de 26º a 21º). Vent del sud-sud-oest de 14 km/h i mà xima 26,1º.
Està començant a entrar l'aire fred pel nord, provocant els ruixats esmentats al voltant de la Selva i nord-est del Vallès Oriental. Es prepara una notable baixada de la temperatura per demà , tot i que en alguns punts de la costa, especialment del sud, el vent terrer que bufarà amb força les mantindrà suaus. Setmana dominada doncs pel descens tèrmic, tramuntana els primers dies, recuperant-se les mà ximes progressivament a partir de dimecres però amb les mÃnimes ben tocades.
Aquest cap de setmana fent feines de camp a Maçanet de la Selva, el verd de finals d'agost i principis de setembre va donant pas al color de pallar, tot és ben sec i tant de bo vinguin pluges. De moment la primera setmana d'octubre, res de pluges generals, continuem tenint força confiança en la segona setmana, ho anirem veient els propers dies.
Pluja total a Barcelona plaça Kennedy de setembre 66,7 litres (mitjana dels darrers 25 anys 90 litres). Total des de l'1 de gener 643,3 litres (mitjana 441 litres).
Pluja total a Maçanet de la Selva de setembre 36,6 litres i des de l'1 de gener 448,8 litres (mitjana dels darrers 23 anys 520 litres)
I per acabar els potents cúmuls que donen alguns ruixats cap el nord, des de plaça Kennedy:
També comentar que m'ha fet especial il·lusió veure les imatges de "meteopineda" fent la "Olla de Núria". Jo la vaig fer per primera vegada l'agost de 1980 amb l'Aleix Ferrater, un gran amic (el que no porta gorra). Imatge d'aquella excursió. Això crec que és el Noucreus, però no n'estic segur:
Bon seguiment! (demà a primera hora del matà farem el canvi de seguiment

)
Bona nit,
Efectivament Alfred la foto que ens mostres és el coll de Noucreus, quina imatge i quins records! només té 38 anys..
El pic de Noucreus ja l'hem passat i el seguent el fons de la imatge és el Pic de la Fossa del Gegant.
Mostro unes de les fotos que vam fer desde el coll amb les 9 creus, més o menys desde la mateixa posició que la imatge de 1980, tot està igual però amb algunes pintades d'algún brètol a la banda nord de les creus.
Quines condicions més adverses ha de soportar aquesta zona, degut a les fortes ventades, tempestes, nevades, etc..
Ep tinc dubtes amb l'orientació de la imatge, potser està veu a la banda nord, sembla que aquesta és més semblant
Si la visibilitat acompanya la Olla de Núria és preciosa