forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:30 #201461

• altasegarra
  • altasegarra's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1667
  • Thank you received: 16809
Herman Va escriure:
neufred Va escriure:
Ostresss el pluvio acaba de pujar a 26'4mm en el dia d'avui!!!

A Manresa encara està tot nevat..ha baixat el gruix, pero com plou a 1-2 graus no marxa.

Salut

aquí igual, plou amb força i li costa molt marxar la neu. S'està posant de nou la boira
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, neufred, jordi roca

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:31 #201462

• miguel1964
  • miguel1964's Avatar
  • membre sol
  • Missatges: 18
  • Thank you received: 154
hola aqui en castellbel i el vilar esta plovent amb 2 graus de temperatura i no ho entenc ahir nevava amb 3 graus i avui amb menys temperatura no neva algú m'ho pot explicar gràcies
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Sergi St. Vicenç de Castellet, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, jordi roca

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:31 #201463

• Ximenis
  • Ximenis's Avatar
  • membre tramuntana
  • Missatges: 605
  • Thank you received: 3040
Herman Va escriure:
Març de 1993, nevada espectacular.

Salut

Efectivament HERMAN any 1993

gràcies
Jordi V.
Begues (zona Costeta)
400 msnm
Parc Nacional del Garraf
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, jordi roca

Re:SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:32 #201464

• Marc Blanes-Euskadi
  • Marc Blanes-Euskadi's Avatar
  • membre neu
  • PORTUGALETE-BLANES. BLANES-PORTUGALETE
  • Missatges: 1567
  • Thank you received: 15650
Hola. Bona nit.

Un amic de Blanes (Quim) m'envia aquesta mini enfarinadeta daquest mati , des del castell de sant joan a Blanes.
Bon seguiment

Enviat des del meu SM-G360F usant Tapatalk
Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

"Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, Alx, IgnasiBCN, meteopineda, jordi roca

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:35 #201465

• neufred
  • neufred's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 553
  • Thank you received: 6169
Aqui igual, 1'8° encara, boira i força neu encara per desfer-se
aiii si tot aixo hagues continuat sent neu... Ens enfonsariem jejejHerman Va escriure:
neufred Va escriure:
Ostresss el pluvio acaba de pujar a 26'4mm en el dia d'avui!!!

A Manresa encara està tot nevat..ha baixat el gruix, pero com plou a 1-2 graus no marxa.

Salut
Sallent del Llobregat: 278msnm. NE del Bages
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, jordi roca, Poquet

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:37 #201466

• meteotorredembarra
  • meteotorredembarra's Avatar
  • User is blocked
  • Missatges: 1200
  • Thank you received: 11675
Ja sabia que tot era massa maco :angry: :angry: :angry: Fa una hora se'm ha desconnectat l'estació :angry: :angry: :angry: :angry:

Encara sort que ha aguantat aquest episodi. Ara fins divendres a la tarda no la tindré online :( :(
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, Cesar.81, jordi roca

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:39 #201467

• Toni Terrassa
  • Toni Terrassa's Avatar
  • membre tramuntana
  • Del barri de Can Palet a Terrassa
  • Missatges: 705
  • Thank you received: 4713
El fred ha quedat enclotat. La massa càlida no arriba a les valls. Però a sobre a 1500 m. tens temperatures de 5 6 graus que fan que la preci sigui liquida.
miguel1964 Va escriure:
hola aqui en castellbel i el vilar esta plovent amb 2 graus de temperatura i no ho entenc ahir nevava amb 3 graus i avui amb menys temperatura no neva algú m'ho pot explicar gràcies
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Sergi St. Vicenç de Castellet, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, BorrascaAtlántica, Jose, jordi roca, Josepmeteo

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:40 #201468

• Kalamot
  • Kalamot's Avatar
  • membre tramuntana
  • Prepara les cadenes
  • Missatges: 763
  • Thank you received: 8941
Un cop passat el més fort del fred i neu és l'hora de fer balanç i comparar aquest febrer amb els d'anys enrere, de ben segur que aquest 2018 farà història.

Com també la resta de companys i companyes molt conten i agrait als ckraks dels pronòstics per l'esforç d'elaborar els pronòstics tan encertats i preparats de manera clara i comprensible per a tothom, també molt bona feina dels moderadors fent de filtre i com no a la resta de participants que hi han col·laborat passant informació i amb mesura.
A part de l'episodi en si que ja està quasi tot dit, jo vull afegir que aquest matí ja em veia repetint el Nadal del 62, li ha faltat un pam, de veritat que per algunes zones ens ho mereixíem, el punt negatiu les conseqüències que hagués tingut, però així és la natura.
Ara continua plovent per Gavà amb 12,4 mm recollits.
7,3º
94% HR
998 hPa
6 km/h NW
Bona nit a tothom i això continua amb uns altres protagonistes.
Gavà,  Baix Llobregat 
45 msnm
Núvols de pet tempesta de merda
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Ximenis, Manu_collbató, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, jordi roca, Josepmeteo

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:41 #201469

• Poquet
  • Poquet's Avatar
  • membre sol
  • Missatges: 18
  • Thank you received: 203
Hola a tots i totes!

Em sento super cansada després d’aquests dies tan intensos! De seguiment, de llegir TOTS els vostres comentaris (he acabat ara), de mirar finestres i fanals, de llegir constantment el forum... quina emoció i tensió aquests dies! Però ben gaudits :)

Penjo foto d’avui a Manresa a les 9h, després al migdia el gruix seria molt més important.
He hagut d’agafar el tren per anar a Barcelona a treballar però m’he aixecat ben d’hora i he pogut jugar, trepitjar i gaudir com un infant de tota la neu que hi havia!

Pensava que a la tornada (21h) ja no trobaria gairebé res, però encara quedava un bon gruix!

Ara mateix a Manresa vent NNO 2km/h, amb una temperatura de 3 graus i un 97% d’humitat. Plou amb més força, a veure el que dura la neu.

Gràcies de nou a tots els que formeu aquest petit/gran espai on gaudir i compartir! Tant professionals, iniciats i novatos com jo :silly:
Ara a gaudir de la pluja i el que vingui, benvingut Març!
Adjunts:
Manresa - Bcn Sants - Bcn Turó de la Peira
Última edició: 28 febrer 2018 22:48 per Poquet.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, Sergi St. Vicenç de Castellet, Manu_collbató, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, TRAMONTANA, boira gebradora, Cruck, francolino, BorrascaAtlántica, Ponce, Jose, Alx, Cesar.81, jordi roca, daRo, Josepmeteo

SEGUIMENT NEVADES 26 FEBRER A 1 DE MARÇ 28 febrer 2018 22:44 #201470

• Sergi St. Vicenç de Castellet
  • Sergi St. Vicenç de Castellet's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 512
  • Thank you received: 3495
miguel1964 Va escriure:

Hola veí! L'explicació (sense ser jo un expert) és mes o menys la següent:

Ahir registraves 3ºC i nevava perquè hi havia aire fred no només arran de terra, sinó també a les capes altes, pel que la precipitació era en forma de neu durant tot el camí que recorria el floc, des que sortia del núvol fins que tocava terra.

Ara hi ha 2ºC i plou perquè l'entrada d'aire càlid a les capes altes fa que el floc que cau del núvol es trobi amb temperatures positives durant el seu recorregut cap a terra, pel que es desfà i arriba com a gota d'aigua.

Més o menys aquesta és l'explicació, és un fenòmen realment curiós. Això també explica el motiu pel qual hi ha zones elevades que tenen temperatures molt similars a zones enclotades (al Parc de Bombers de Prades, a 945 metres, hi ha 4,5 graus mentre que a Castellbell, a uns 140 metres, n'hi ha només 2ºC). I és que a les capes més altes l'aire més temperat només provoca precipitació líquida. Com que l'aire fred pesa més que el calent, a zones baixes s'estanca i per això fa més fred. Vaja, el que es coneix normalment com inversió tèrmica però en aquest cas una mica diferent.

Espero haver-te ajudat, i espero no haver-me equivocat massa en l'explicació!
Sant Vicenç de Castellet, poble situat al sud de la comarca del Bages, a 200msnm.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, Jose, neufred, jordi roca, Josepmeteo