forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 20:56 #193084

• neufred
  • neufred's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 553
  • Thank you received: 6169
Darth Maül Va escriure:
Bones,
Encetem un període excitant. No excepcional, però tampoc traiem mèrit a la situació, perquè últimament son cares de veure. Demà, excepte que hi hagi falta de precipitació, tinc clar que activaré el meu propi comando Estenalles i aniré a veure nevar. La cota 800 serà una aposta segura. Coincideixo amb vosaltres que demà serà un dia de sorpreses. Intensitats de precipitació, persistències, bosses aillades més fredes....la cota de neu demà pot ser una disbauxa i la cota 300 es pot donar perfectament si no inclús menys. En definitiva, demà veurem.
Més endavant, el fred està assegurat, i tinc l'esperança de estrenar gelades aquest hivern. La duració de l'episodi no la sabem encara, però se'ns dubte dies excitants.

La càmara de Das, preciosa, queda a favorits.

Bon seguiment i a gaudir!!

No diguis aixo, que jo estic a 272msnm i em ficare taquicardic! Jeje la cota esta mes alta, pero mai se sap, no em sorprendria molt veure nevar en una situació com la de dema
Sallent del Llobregat: 278msnm. NE del Bages
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, francolino, Darth Maül, Alx, Cesar.81, Danimar, jordi roca, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 21:04 #193085

• CongestuS
  • CongestuS's Avatar
  • membre neu
  • Ivan Herrera Marin
  • Missatges: 2245
  • Thank you received: 28384
PREDICCIÓ per DEMÀ DIJOUS dia 1 de febrer de 2018;

Arriba el canvi de temps anunciat fa dies. Ara podem entrar en detalls. Nuvolositat abundant tota la jornada amb ben poques estones de sol. Boires denses a primeres hores a molts punts de la Catalunya interior. Moments de mala visibilitat a muntanya. Primeres precipitacions en forma de neu al Pirineu amb cota davallant fins als 700 o 600 metres al migdia. Alguna gotellada o precipitació puntual al nord-est. L'ambient s'anirà refredant.

Les precipitacions al llarg de la tarda arribaran a bona part de la meitat nord i est del territori. També a punts de les comarques de Tarragona (litoral, especialment, i Ports). Localment podrà descarregar amb moderada intensitat, sobretot a comarques com el Vallès, Osona, Ripollès, Berguedà, bona part de l'interior de Girona fins a arribar al litoral-prelitoral de Barcelona. La cota de neu davallarà fins a uns 600-700 cap a aquests sectors. Esporàdicament 400-500 en funció de la intensitat de la precipitació. Calamarsa o calabruix a cotes inferiors. Precaució comunicació per carretera al nord de Barcelona i interior de Girona!

Adjunto mapa de precipitació acumulada, assenyalant amb línies blanques on quedaria delimitada la cota de neu (ORIENTATIU, com sempre). Crec que la probabilitat de tempesta serà baixa.

Enfarinada al Prelitoral, bona nevada al Montseny, pot nevar a pràcticament quasevol cota d'Osona, fins i tot als cims de la Serralada Litoral (Montnegre - Corredor, cims del Garraf, no descarto Tibidabo a darrera hora, Altiplà de la Segarra, ... Serà interessant d'anar seguint.

Vent puntualment moderat del nord i nord-oest als dos extrems del territori. També pot girar llevant moderat al litoral de Barcelona i gregal al Maresme i sud de la Costa Brava.

Temperatura en descens. Sobretot la màxima. Ambient rúfol, de ple hivern. La mínima es pot donar a les 24 hores a molts punts del territori.

AVANÇ DE PREDICCIÓ: El fred no ens abandona a curt/mitjà termini. Treva divendres-dissabte. Diumenge es podria iniciar una advecció freda de nord-est que podria durar bona part de la setmana vinent.

Veurem si amb alguna "sorpresa" en forma de neu a cotes poc elevades diumenge vinent a punts de Barcelona i Tarragona. Ho deixem entre parèntesis.

Bona vesprada! ;)
Responsable prediccions i servei d'alertes meteorològiques a TAIKOMETEOROLOGIA (prediccions meteorològiques per a empreses)

Les meeves prediccions a www.facebook.com/tempsacatalunya/
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, MIKKEL GUINARDÓ, jpazorin, Meteoguardiola, Manu_collbató, Lluís_Martorell, aleixipau, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, JOAN-ESCLANYÀ-, Manel Les Corts, francolino, Iván, Pere, Carlos Román, Superlopes, Darth Maül, DESPI, Gratal and this user have 14 others thankyou

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 21:19 #193086

• Todopc
  • Todopc's Avatar
  • membre tornado
  • Missatges: 7316
  • Thank you received: 77179
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,3ºC con 81% de humedad, viento del NW a 6 km/h y 1016,7 Hpa, día fresco hoy, mínima de 4,9ºC al final, mañana de nuevo todo en Bcn y en el resto nada.
Total Año 2019: 497,4 mm (Media 600 mm)
Racha máxima 2019: 143 km/h
Cámara IP: meteohospitalet.es/meteo/webcamimage.jpg

Twitter: @Meteohospi
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, francolino, Gratal, Alx, Cesar.81, Danimar, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 21:33 #193087

• Toni Terrassa
  • Toni Terrassa's Avatar
  • membre tramuntana
  • Del barri de Can Palet a Terrassa
  • Missatges: 705
  • Thank you received: 4713
T'he enviat un privat amb el móvil. Segur que ens veiem per allà dalt!
Darth Maül Va escriure:
Bones,
Encetem un període excitant. No excepcional, però tampoc traiem mèrit a la situació, perquè últimament son cares de veure. Demà, excepte que hi hagi falta de precipitació, tinc clar que activaré el meu propi comando Estenalles i aniré a veure nevar. La cota 800 serà una aposta segura. Coincideixo amb vosaltres que demà serà un dia de sorpreses. Intensitats de precipitació, persistències, bosses aillades més fredes....la cota de neu demà pot ser una disbauxa i la cota 300 es pot donar perfectament si no inclús menys. En definitiva, demà veurem.
Més endavant, el fred està assegurat, i tinc l'esperança de estrenar gelades aquest hivern. La duració de l'episodi no la sabem encara, però se'ns dubte dies excitants.

La càmara de Das, preciosa, queda a favorits.

Bon seguiment i a gaudir!!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, Darth Maül, Cesar.81, Danimar, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 21:50 #193088

• juan_luis
  • juan_luis's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 182
  • Thank you received: 1995
Bona nit a tothom, dia interesant dema, ara mateix amb 2,9 graus baixant mica en mica.

Una pregunta pels experts, quina quantitat de neu puc trobar-me dema? Vaig a treballar des de el mig dia fins la nit i tinc una mica de por alhora de que em puc trobar, la meva zona es al Ripolles entre Ripoll-San Pau de Seguries entre 700-800 metres. Merci
Sant Joan de les Abadesses (Girona) 775 ms
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, EnricT, francolino, Gratal, Danimar, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 22:00 #193089

• Segre
  • Segre's Avatar
  • membre neu
  • Lleida
  • Missatges: 1246
  • Thank you received: 14623
4,4 de máxima i -0,4 de mínima. Un dia de ple hivern, fred però no gèlid, però amb molta humitat. Dia per no sortir de casa. La boira era força densa al matí i no ha arribat a esvair-se, encara que a la una s´intuia el disc del sol. A migdia s´ha aixecat a migdia. Això ha fet que la máxima quedés força curta i que l´ambient fos de ple hivern.

En aquests moments la boira comença a baixar i la temperatura és de 3,6 graus.

Sembla que amb el nou mes, canvis. Esperem que ens facin gaudir. A mi el gener no m´ha fet el pes. Ja passaré dades.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, francolino, Gratal, Danimar, Maikels, Josepmeteo

Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 22:07 #193090

• kili_NB
  • kili_NB's Avatar
  • membre sol
  • Missatges: 59
  • Thank you received: 322
No escric mai, però aquest missatge al movil m'ha deixat intrigat
Aprofito per comentar dades:
Montcada (mas rampinyo) : 8 graus clavats

Enviado desde mi ONEPLUS A5010 mediante Tapatalk
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, EnricT, francolino, DESPI, Danimar, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 22:09 #193091

• Darth Maül
  • Darth Maül's Avatar
  • membre neu
  • Passió per la Geologia i la méteo
  • Missatges: 1775
  • Thank you received: 11964
juan_luis Va escriure:
Bona nit a tothom, dia interesant dema, ara mateix amb 2,9 graus baixant mica en mica.

Una pregunta pels experts, quina quantitat de neu puc trobar-me dema? Vaig a treballar des de el mig dia fins la nit i tinc una mica de por alhora de que em puc trobar, la meva zona es al Ripolles entre Ripoll-San Pau de Seguries entre 700-800 metres. Merci

Porta cadenes!!!! et pot nevar lo suficient com per tenir un bon disgust si no les portes!!!

Estació: Oregon WMR300

I've run every red light on memory lane
I've seen desperation explode into flames
And I don't want to see it again.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, Andreu, Lluís_Martorell, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, francolino, Gratal, Danimar, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 22:17 #193092

• ZOOROPA
  • ZOOROPA's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 344
  • Thank you received: 3834
Bona nit,

Vinga que ja ho tenim :) , febrer començarà per la porta gran i amb tendència a entrada freda de molts dies pel que podríem tenir onada de fred al final de l'episodi.

Ja ho vam dir fa dies, confiava en aquest febrer, el mes de les entrades / onades de fred per excel·lència per la nostra zona, ja anirem veient si els de la costa tindrem possibilitats de veure nevar, però amb independència d'això i sense obsessionar-se segur que ho passarem bé. ;)

M'ha cridat molt l'atenció l'altre dia ho vaig estar mirant. La quantitat d'entrades / onades de fred importants que s'han iniciat a la nostra zona un 1 de febrer. Ara mateix diria 1954, 1956, 2012, però hi ha alguns més, crec que és el període de l'hivern en què més hem tingut.

I ja finalment poso el mapa que va treure l'Europeu fa quatre dies i el que acaba de treure ara per al dia 6 i són prácticamante clavats ... ole el ECMWF. :woohoo:

Salut i bon seguiment.
Adjunts:
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, jpazorin, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, francolino, DESPI, Gratal, Snowman, Alx, Cesar.81, Danimar, Garrikat, Maikels, Josepmeteo

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018 31 Gen 2018 22:17 #193093

• camarasamax
  • camarasamax's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 298
  • Thank you received: 4411
Bona nit!!

Sembla que en els últims mapes pinten (encara que poca) precipitació a Ponent també, en concret a la Noguera, que és on m'interessa hehe...A veure si cau algo i fa ni que sigui una enfarinada al Montsec!!
Au a gaudir d'aquests dies que tornen a pintar mooooooooooooolt interessants i mogudets!

Salut!!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, Lluís_Martorell, TRAMONTANA, boira gebradora, runningbeach, EnricT, francolino, Gratal, Alx, Danimar, Maikels, Josepmeteo