forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 16:43 #181788

• Andreu
  • Andreu's Avatar
  • membre tornado
  • Sant Feliu de Guíxols
  • Missatges: 9581
  • Thank you received: 101124
Bona tarda!,

Dades a St. Feliu de Guíxols:

Temperatura: 25,5ºC
Humitat: 88%
Vent: Fluix, E (Km/h)
Temperatura de xafogor: 35,9ºC
Punt de rosada: 23,4ºC
Pressió: 1012 hPa.
Estat del cel: Parcialment ennuvolat de núvols baixos.
Temperatura mínima: 21,5ºC (07:48h)
Temperatura máxima: 26,1ºC (15:46h)

Bon seguiment!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, JOAN-ESCLANYÀ-, nuvolada, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, xavier.guissona, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 17:13 #181789

• carles es bòrdes
  • carles es bòrdes's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1597
  • Thank you received: 23174
Bona tarda, avui magnífica ascensió al mític pic del montarto a 2833 mt, perfecte perque ha fet molta menys calor de la que esperava, a partir de 2500 mt bufava unes fortes ratxes de vent que refrescaven força i es formaven nuvolades que tapaven el sol, al arribar a vielha hi havia 31°C, una porqueria :sick:

Vistes del llac de mar desde el cim

Arties a baix de tot vist desde el cim

Última edició: 30 Jul 2017 17:21 per carles es bòrdes.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, JOAN-ESCLANYÀ-, Carlos Román, nuvolada, josep m.pastor, Congost, xavier.guissona, IgnasiBCN, jsceloni, Jaume_València, meteopineda, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 17:29 #181790

• JOAN-ESCLANYÀ-
  • JOAN-ESCLANYÀ-'s Avatar
  • membre ciclogènesi explosiva
  • Esclanyà, Baix Empordà, a uns 60 m,s n.m.
  • Missatges: 3476
  • Thank you received: 36378
Bona tarda des d'Esclanyà.

Minima 20,4º. , maxima 30,2º, cel amb nuvols baixos abundants i vent fluix del S.

Des del castell de Begur, desaparegut tot, cap al nord:

Última edició: 30 Jul 2017 17:32 per JOAN-ESCLANYÀ-.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, Carlos Román, nuvolada, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, xavier.guissona, IgnasiBCN, jsceloni, Jaume_València, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 18:22 #181795

• xavier.guissona
  • xavier.guissona's Avatar
  • Missatges: 4900
  • Thank you received: 66980
Bona tarda

Avui torna a picar bé la calor...37.6ºC de màxima, ara irrumpeix la marinada bruscament,bufa ben calenta...però ja anirà refrescant...Carles,no et queixis de la temperatura !! saboreja el que has viscut allà dalt..
Guissona es troba situada al centre de la Segarra, a 492 mtrs sobre el nivell del mar.
www.facebook.com/pages/Camps-de-La-Segar...0449069816151?ref=hl
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, nuvolada, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 19:23 #181797

• altasegarra
  • altasegarra's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1667
  • Thank you received: 16809
Bona tarda, el resum d'avui:

Màxima: 33,9ºC
Mínima: 19,6ºC.
Precipitació: 0,0 mm
Fenomens observats:---
Visibilitat: bona
Cel: serè , amb algunes nuvolades a la tarda, ara amb 2/8 Cs, Ac, Cu
Vent: fluix de sud-est al matí i moderat a la tarda
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, nuvolada, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, jsceloni, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 19:31 #181798

• nuvolada
  • nuvolada's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 508
  • Thank you received: 5021
carles es bòrdes Va escriure:
Bona tarda, avui magnífica ascensió al mític pic del montarto a 2833 mt, perfecte perque ha fet molta menys calor de la que esperava, a partir de 2500 mt bufava unes fortes ratxes de vent que refrescaven força i es formaven nuvolades que tapaven el sol, al arribar a vielha hi havia 31°C, una porqueria :sick:

molt guapes les vistes desde el cim, si algún dia aconsegueixo pujar és per les vistes és un cim agraït!. és el meu cim "gafat" 2 intents, el primer fa 10 anys anava amb una amiga que el mateix dia que vam decidir pujar, al matí va perdre la cartera, dni, targetes crèdit...total...fent qua a les oficines per cancel·lar targetes i assumptes varis. Encara vam tenir humor de pujar a Restanca només a canviar d'aires i tornar a baixar. El segon intent, vaig fer mala previsió de meteo i al segon estany el de cap de port vaig girar qua. El tinc gafat! abans em tocarà la primitiva.
Una pregunta, el cotxe on l'heu deixat??
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, carles es bòrdes, josep m.pastor, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 19:36 #181799

• meteopineda
  • meteopineda's Avatar
  • Missatges: 3323
  • Thank you received: 50958
Bona tarda,

Avanç de previsió per dimarts 1 Agost, notable contrast tèrmic entre la massa fresca EuroAtlàntica i la extensa massa càlida ubicada el centre del continent.

GFS Pressió Geopotencial a 500hpa i anomalies, es pot observar les altes pressions afectant el centre-est del continent i una potent borrasca el nord de les Illes Britàniques viatjant cap Escandinàvia.

En hores de tarda un front fred s'extén desde el Cantàbric fins el nord Alemanya (línia blava), en la part davantera aire molt càlid i bones dosis humides a tots els nivells.

Amb aquesta situació és probable la formació de una línia de inestabilitat acompanyada de tempestes entre la tarda del dimarts i fins altes hores de la matinada de dimecres, probables tempestes severes, localment amb pedregades,ventades i notable activitat elèctrica, zona de risc entre el Pirineu arribant fins els paissos Bàltics.

Estarem atents :unsure:
Última edició: 30 Jul 2017 19:38 per meteopineda.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Meteoguardiola, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, albert, nuvolada, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, Alx, Jaume_València, riudomenc, Danimar, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 19:41 #181800

• carles es bòrdes
  • carles es bòrdes's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1597
  • Thank you received: 23174
nuvolada Va escriure:
carles es bòrdes Va escriure:

molt guapes les vistes desde el cim, si algún dia aconsegueixo pujar és per les vistes és un cim agraït!. és el meu cim "gafat" 2 intents, el primer fa 10 anys anava amb una amiga que el mateix dia que vam decidir pujar, al matí va perdre la cartera, dni, targetes crèdit...total...fent qua a les oficines per cancel·lar targetes i assumptes varis. Encara vam tenir humor de pujar a Restanca només a canviar d'aires i tornar a baixar. El segon intent, vaig fer mala previsió de meteo i al segon estany el de cap de port vaig girar qua. El tinc gafat! abans em tocarà la primitiva.
Una pregunta, el cotxe on l'heu deixat??

Segur que a la tercera ho aconsegueixes! Nosaltres hem trigat 6 hores en pujar i baixar deixant el cotxe a dalt de tot on només accedeixen els taxis, però el meu amic porta la pegatina que et donen a l' ajuntament de vehicle autoritzat si no es un conyàs fer aquella pista a peu o sino has de pagar els bendits taxis!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, nuvolada, josep m.pastor, Danimar, jordi roca

Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 20:09 #181801

• jordi roca
  • jordi roca's Avatar
  • Moderator
  • Missatges: 1864
  • Thank you received: 28938
Jaume_València Va escriure:
A mi el sistema de gestió del sòl que més m'agrada, sobretot en conreu de fruiters, és el de la sega de les herbes, perquè no s'altera l'estructura del sòl i és un continu aport de matèria orgànica a la capa superficial, millorant la permeabilitat i evitant l'evaporació, amés de l'estructura en general.

Sent from my HM 1SW using Tapatalk[/quote]

Bona tarda, ahir parlavem de llaurar o no camps de cereals.
La meva col·lecció de salvaguarda de fruiters de varietats antigues també la gestiono com dius, sego l'herba un cop han madurat les llavors a finals de juny i una segona vegada a finals de setembre abans no s'iniciï la següent temporada de brotació del prat.
Però si es dona un estiu sec com aquest, el prat tot i que segat continúa bombant aigua del terra, incrementant la desecació del sòl.
De fet aquest any en que tinc mancança d'aigua em plantejava de fresar el camp per primera vegada!,per trencar la capilaritat, però aguantaré tant com pugui!
A veure com suporta la vegetació la calorada que s'ens tira a sobre!, el mes de juny encara hi havia reserves hídriques en el subsòl, ara poca cosa queda!

Encara a més de 30 graus a Molins de Rei.

Bon seguiment!
Última edició: 30 Jul 2017 20:10 per jordi roca.
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, albert, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, Jose, Jaume_València, Danimar

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2017 30 Jul 2017 20:49 #181802

• maciudad
  • maciudad's Avatar
  • membre neu
  • Cardedeu(Valles Oriental)
  • Missatges: 1576
  • Thank you received: 17170
Bona tarda desde Cardedeu!
Dades actuals (Meteoclimatic)
Temperatura actual 27,9ºC
Temperatura màxima 32,6ºC
Humitat 66%
Pressió 1012 hPa
Imatge de la sortida del sol de aquest matì a Cardedeu

Feliç seguiment!
41°38′26″N 2°21′34″E
198 msnm
Cardedeu(Valles Oriental)
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, albert, carles es bòrdes, josep m.pastor, Congost, Jose, Danimar, jordi roca