forum.pico.cat

Benvingut, Convidat
Usuari Contrasenya Recordar contrasenya

TEMA: SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 30 Mar 2017 20:59 #176923

• Maikels
  • Maikels's Avatar
  • membre boira
  • Missatges: 219
  • Thank you received: 2743
BONA NIT DESDE PALMA
Dia despejado con maximas que han superado los 24 grados en localidades como Pollensa i Sa Pobla, en Palma hemos alcanzado los 19'3 grados. A la espera de los cambios de este fin de semana, vamos a ver que dan de si. La semana que viene, segun ultimos mapas, pinta mas seca que la mojama.
BONA NIT I BON SEGUIMENT
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, josep emili, Gratal, Jose, bigxavi, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 30 Mar 2017 23:11 #176924

• josep emili
  • josep emili's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1819
  • Thank you received: 19160
Bona nit.
Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
T. màx. 22.8 a les 15:04
T. mín. 5.0 a les 7:07
T. actual 9.5, humitat 81%

Dia semblant a ahir, demà tindrem, segons sembla, l'inici del canvi; esperem que ens porti precipitacions de les que penetren en el sòl...
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Jose, bigxavi, jordi roca, Maikels

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 30 Mar 2017 23:28 #176925

• jordi roca
  • jordi roca's Avatar
  • Moderator
  • Missatges: 1866
  • Thank you received: 28964
Bona nit, estic força intrigat per treure'n l'entrellat de les pluges de l'altre dia, he llegit les vostres aportacions però encara em falta per entendre la dinàmica de tot plegat!

Però haig de dir que ara mateix no disposo d'ordinador per mirar mapes, radiosondeijos i demés eines metereològiques! :unsure:
Així que basant-me en els vostres mapes i la meva lògica m'he atrevit a confeccionar tres manualitats i fotografiar-les! (M'avergonyeix admetre que sóc un negat per la tecnología!!!) :oops:
Així que amb aquests tres dibuixets intentaré detallar la meva lògica.

El primer dibuix del moviment de les masses:

La massa freda desplaçant-se des del SW i frenant l'avanç cap el SW de la massa càlida.

Però aquesta línea de convergència entre les dues masses jo no la concebeixo vertical, sino oblíqüa!

I es que els girs ciclònics de la massa freda en la zona de convergència (entenc que són els catabàtics que menciona Gracienc), degut a que són mes freds i densos s'escolen per sota la massa freda, generant un encavalcament amb cissalladura que desplaça la massa càlida cap a l'interior alhora que la força a enlairar-se.
Aquest enlairament forçat és el que alimenta la convectivitat que gestarà les fortes tempestes sobre l'AMB. Suposo que la helicitat que comenta meteopineda també hi ajuda! (Però no ho busqueu a la wikipèdia per que no entendreu res!!!! no sé qué del spin....) :S

El que em costa d'entendre són les pluges i nevades de les comarques del nord de Tarragona i de la Catalunya central, aquelles que estaven fora de l'àrea de convergència (més al sud amb més aire fred encara, no havia precipitat)

La meva lògica em porta a pensar que potser va poder existir un rebuf de la massa càlida entre els 850 i 700 Hpa. com ho he dibuixat en la secció vertical de l'anterior dibuix i ho torno a plasmar en aquest:

Per a mí, aquest rebuf càlid en alçada introgressant dins la massa freda m'explicaria les pluges i nevades del nord de Tarragona i sud de la Catalunya central!

Aquesta situació modelitzada tenia un desplaçament molt lent cap el NNE (qüasi estancada fins les 00 h) i a partir d'aleshores va adquirir moviment de forma més decidida, la massa freda ho empenyia cap a Girona, però suposo que abans d'arrivar a l'empordà la massa càlida ja havia entrat tota en direcció al golf de biscaia!

Així ho entenc jo.... si algú considera que he pixat fora de test.... que em corregeixi siusplau! ;)
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Arcus, maciudad, Manu-BDN, Meteoguardiola, Manu_collbató, Cesar Hosp. Sant Pau Barcelona, SISCO BELIANES, Daphner, Andreu, FOTOSINTESIS, TRAMONTANA, Marc Blanes-Euskadi, boira gebradora, SergiOkuCarmel, Cruck, Ponce, josep m.pastor, Marc Gassó - Gràcia, Darth Maül and this user have 12 others thankyou

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 30 Mar 2017 23:57 #176926

• gracienc
  • gracienc's Avatar
  • Administrator
  • Missatges: 2464
  • Thank you received: 31975
jordi roca Va escriure:
Així ho entenc jo.... si algú considera que he pixat fora de test.... que em corregeixi siusplau! ;)

Valga'm Déu !!!! a ningú se li pot ocòrrer pensar en que pixes fora de test :ohmy: .Només per la feinada que t'has currat ja paga la pena. Es molt enriquidor veure diferents o millor dit, complementaris punts de vista. No disposo de suficient material de mapes de mesoescala per a poder arrribar a fer aquests anàlisi. Per això entre altres coses he tirat més per a un anàlisi més generalista. Però te força sentit el que expliques, tot i que quan ens endinsem a nivell de microescala em manca molta teoria física ( sempre he odiat bastant les físiques encara que pugui semblar un contrasentit :woohoo: :evil: ).
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Meteoguardiola, Manu_collbató, SISCO BELIANES, Daphner, TRAMONTANA, Marc Blanes-Euskadi, boira gebradora, josep m.pastor, Marc Gassó - Gràcia, Darth Maül, Gratal, Snowman, Congost, Jose, IgnasiBCN, Currito, bigxavi, meteopineda and this user have 1 others thankyou

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 00:43 #176927

• Marc Gassó - Gràcia
  • Marc Gassó - Gràcia's Avatar
  • membre neu
  • Barceloní-Llagosterenc.
  • Missatges: 2228
  • Thank you received: 27598
jordi roca Va escriure:
Bona nit, estic força intrigat per treure'n l'entrellat de les pluges de l'altre dia, he llegit les vostres aportacions però encara em falta per entendre la dinàmica de tot plegat!

Però haig de dir que ara mateix no disposo d'ordinador per mirar mapes, radiosondeijos i demés eines metereològiques! :unsure:
Així que basant-me en els vostres mapes i la meva lògica m'he atrevit a confeccionar tres manualitats i fotografiar-les! (M'avergonyeix admetre que sóc un negat per la tecnología!!!) :oops:
Així que amb aquests tres dibuixets intentaré detallar la meva lògica.

El primer dibuix del moviment de les masses:

La massa freda desplaçant-se des del SW i frenant l'avanç cap el SW de la massa càlida.

Però aquesta línea de convergència entre les dues masses jo no la concebeixo vertical, sino oblíqüa!

I es que els girs ciclònics de la massa freda en la zona de convergència (entenc que són els catabàtics que menciona Gracienc), degut a que són mes freds i densos s'escolen per sota la massa freda, generant un encavalcament amb cissalladura que desplaça la massa càlida cap a l'interior alhora que la força a enlairar-se.
Aquest enlairament forçat és el que alimenta la convectivitat que gestarà les fortes tempestes sobre l'AMB. Suposo que la helicitat que comenta meteopineda també hi ajuda! (Però no ho busqueu a la wikipèdia per que no entendreu res!!!! no sé qué del spin....) :S

El que em costa d'entendre són les pluges i nevades de les comarques del nord de Tarragona i de la Catalunya central, aquelles que estaven fora de l'àrea de convergència (més al sud amb més aire fred encara, no havia precipitat)

La meva lògica em porta a pensar que potser va poder existir un rebuf de la massa càlida entre els 850 i 700 Hpa. com ho he dibuixat en la secció vertical de l'anterior dibuix i ho torno a plasmar en aquest:

Per a mí, aquest rebuf càlid en alçada introgressant dins la massa freda m'explicaria les pluges i nevades del nord de Tarragona i sud de la Catalunya central!

Aquesta situació modelitzada tenia un desplaçament molt lent cap el NNE (qüasi estancada fins les 00 h) i a partir d'aleshores va adquirir moviment de forma més decidida, la massa freda ho empenyia cap a Girona, però suposo que abans d'arrivar a l'empordà la massa càlida ja havia entrat tota en direcció al golf de biscaia!

BRUTAL... Em trec el barret!
Tarat per la méteo des de ben petit. Meteoròleg al diari ARA i C.E.Europa. Geògraf i màster en Climatologia aplicada.

Observador méteo de:

El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Arcus, Meteoguardiola, Manu_collbató, Daphner, TRAMONTANA, boira gebradora, josep m.pastor, Gratal, Congost, Jose, IgnasiBCN, Currito, bigxavi, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 01:41 #176928

• Songoku
  • Songoku's Avatar
  • Moderator
  • Missatges: 267
  • Thank you received: 3606
Amb aquests anàlisis tan acurats i treballats s'enriqueix moltíssim el fòrum, i em recorda per què vaig començar a accedir-hi assíduament, en el seu dia.

Gràcies a tots els que hi esteu aportant el vostre gra de sorra per explicar la situació viscuda la setmana passada. :)

Bon seguiment!
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Meteoguardiola, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, josep m.pastor, Gratal, Congost, Jose, IgnasiBCN, bigxavi, jsceloni, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 06:05 #176930

• piru
  • piru's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 1244
  • Thank you received: 13716
Bon dia
Temperatura de 7.2 graus
Humitat de 72%
Pressio de 1023 hPa
Precipitacio 0.0 mm
Vent 2.5 km/h
Sentmenat ( Valles Occidental )
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, TRAMONTANA, boira gebradora, JOAN-ESCLANYÀ-, josep m.pastor, Gratal, Congost, bigxavi, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 06:41 #176931

• Todopc
  • Todopc's Avatar
  • membre tornado
  • Missatges: 7335
  • Thank you received: 77482
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,9ºC con 93% de humedad, viento del ENE a 3 km/h y 1019,3 Hpa.
Total Año 2019: 497,4 mm (Media 600 mm)
Racha máxima 2019: 143 km/h
Cámara IP: meteohospitalet.es/meteo/webcamimage.jpg

Twitter: @Meteohospi
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, maciudad, Manu_collbató, SISCO BELIANES, TRAMONTANA, boira gebradora, EnricT, JOAN-ESCLANYÀ-, josep m.pastor, Gratal, Jose, bigxavi, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 07:45 #176932

• maciudad
  • maciudad's Avatar
  • membre neu
  • Cardedeu(Valles Oriental)
  • Missatges: 1576
  • Thank you received: 17170
Bon dia desde Cardedeu!
Dades actuals (Meteoclimatic)
Temperatura actual 8,3ºC
Humitat 83%
Pressió 1018 hPa
vent 4 Km/h S
Passeu un bon divendres i bon seguiment!
41°38′26″N 2°21′34″E
198 msnm
Cardedeu(Valles Oriental)
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, boira gebradora, JOAN-ESCLANYÀ-, josep m.pastor, Gratal, Congost, Jose, bigxavi, jordi roca

SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2017 31 Mar 2017 10:24 #176933

• boira gebradora
  • boira gebradora's Avatar
  • membre neu
  • Missatges: 2091
  • Thank you received: 24844
Bon dia a tothom. Cel tapat i temperatura de 6,7º amb una mínima de 4,7º, De moment no plou .
El tema ha estat tancat.
Usuaris que han agraït el tema: jordi-clot-bcn, Manu_collbató, SISCO BELIANES, Andreu, TRAMONTANA, JOAN-ESCLANYÀ-, josep m.pastor, Jose, jordi roca